Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bebiztosítja a tüzek ellen hajóit a Hyundai Glovis
A világ egyik legnagyobb autószállítással foglalkozó vállalata, a Hyundai Glovis lépéseket tesz annak érdekében, hogy járműszállító hajóin javítsa a tűzmegelőzés és -kontroll lehetőségeit. A tervek szerint a vállalat idén mind a kilencven hajóját új rendszerekkel fogja felszerelni.
A bejelentés aktualitását adja, hogy egyre több elektromos autót szállítanak a világ tengerein és óceánjain, valamint, hogy a múltban több komoly károkat okozó hajótűz is történt. A legfrissebb ilyen eset a Mitsui OSK Line (MOL) japán vállalat Felicity Ace hajószállítójának kigyulladása volt. A Volkswagen konszern 4000 autóját szállító hajót ugyan sikerült eloltani, de március elejére elsüllyedt a rakományával együtt.
Az elektromos autók lítiumion akkumulátora közel sem egyedüli okai a tengerjárók tüzeinek, azonban oltásuk nehézsége miatt mégis plusz kockázati tényezőként jelennek meg. Lángra kapásuk egyik oka, hogy akkumulátoraikban a hőmérséklet folyamatos emelkedéséhez, végül tűzhöz vezető termikus láncreakció alakulhat ki hibák és sérülések következtében.
Hogy a probléma mennyire releváns a Hyundai Glovis számára, szemlélteti, hogy a vállalat 2021-ben mintegy negyedmillió elektromos autót szállított, ami az óceánokon keresztül szállított e-autók csaknem felét teszi ki.
Fejlesztések sora
Mindezek fényében nem véletlen, hogy a koreai vállalat óvintézkedések bevezetése mellett döntött. A vállalat bevezeti a rendszeres időközönkénti hőmérsékletmérést, hő- és füstérzékelőket, kamerákat, illetve vízköd oltólándzsákat telepít, továbbá tűzoltó takarókkal is ellátja hajóit.
Az utóbbi egy speciális bevonatú szövetből készült. Az égő járművekre terítve megakadályozza az oxigén bejutását, eloltja a tüzet, valamint gátolja a hő- és a füst kiszivárgását. A 2014-ben kifejlesztett takaró már a gyakorlatban is bizonyította alkalmasságát a villanyautótüzek leküzdésében a Hyundai Glovis szerint.
A vízköd oltólándzsa több mint egy méter hosszú. Ez lehetővé teszi, hogy az autó belsejébe téve annak aljához és a tűz forrásához közel juttasson be vizet.
A személyzet védelme érdekében a hajókat hő- és tűzálló ruházattal, valamint a mérges gázok kiszűrésére alkalmas maszkokkal is felszerelik. Ezenkívül a legénységnek évente legalább kétszer gyakorolnia kell majd a tűzesetek kezelését.
Alulra mennek a nehezebbek
Az intézkedések a felszerelésen és a dolgozók felkészítésén kívül kiterjednek a járművek elhelyezésére is. A belső égésű motoros társaiknál nehezebb e-autókat lehetőség szerint az alsóbb szinteken fogják szállítani.
Ez az elrendezés nem csak a tűzoltást, de a hajó stabilizálását is segíti, ami különösen annak fényében fontos, hogy a Hyundai Glovis egyik autószállítója 2019-ben pont a hibás tömegelosztási számítások miatt borult fel – írja cikkében az Automotive Logistics.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!