Trend Az EU növelné az e-teherautók maximális tömegét

Az EU növelné az e-teherautók maximális tömegét

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.16 14:17

Az EU növelné az e-teherautók maximális tömegét

Fotó: Európai Bizottság

A zéró emissziójú teherautók maximális súlyát négy tonnával növelik. A bizottság 26 szavazattal, 11 ellenében és egy tartózkodás mellett elfogadta az álláspontot.

Hirdetés

Az Európai Parlament közlekedési bizottság tagjainak többsége a zéró kibocsátású teherautók maximális tömegének és hosszának növelése mellett foglalt állást. A cél az akkumulátorok és a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek hely- és súlyigényének kompenzálása, ezzel ösztönözve a vállalatokat a zéró emissziós hajtásrendszerekre való átállásra.

„A zéró kibocsátású járműveknek a közúti közlekedés alappillérévé kell válniuk, ha az ágazat el akarja érni a szén-dioxid-mentesítési célkitűzéseit. Az új szabályok valódi ösztönzőket teremtenek a vállalatok számára a zéró kibocsátású teherautókra való átállásra, valamint a közúti árufuvarozás fenntarthatóbbá és biztonságosabbá tételére. Biztosítani akarjuk, hogy ugyanazt a rakományt kevesebb járművel, kevesebb utazással és kevesebb kibocsátással lehessen szállítani.” – mondta Isabel García Muñoz, az EP spanyol képviselője.

A tervezet új szabályokat javasol az úgynevezett mega teherautókra is. Ezek hosszabbak és nehezebbek az uniós határértékeknél. Tegyük fel, hogy egy tagállam engedélyezni kívánja ezeket bizonyos útvonalakon. Ebben az esetben „előzetesen értékelnie kell, hogy ez milyen hatással van a közúti biztonságra, az infrastruktúrára, a szállítási módok közötti együttműködésre és a környezetre" – írja közleményében a közlekedési bizottság. Az EU továbbá javasolja, hogy az ilyen teherautókat egyértelműen jelöljék meg, hogy a többi közlekedő számára, például a teherautó előzésénél, nyilvánvalóvá váljon.

Az eddigi növelés nem elég

A zéró emissziós teherautók 2019-ben már két tonna többletsúlyt kaptak az akkumulátorok és az üzemanyagcellás rendszerek kompenzálására. Ezt azonban elégtelennek ítélték a hasznos teherbírás csökkenésének elkerülésére.

Az EU közlekedési bizottságának új javaslata azt követően született meg, hogy az Európai Bizottság megnyitotta az utat az Európai Unióban a teherautókra és buszokra vonatkozó új szén-dioxid-szabványok előtt. Ezek szerint a 7,5 tonna feletti teherautók és autóbuszok flottakibocsátását 2030-tól 45 százalékkal, 2035-től 65 százalékkal, 2040-től pedig 90 százalékkal kell csökkenteni – írja az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink