Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Toyota egyedülálló üzemanyagcellát tervezett hajóra
A fenntarthatóságot hirdető, felhasznált energiáját maga előállító Energy Observer 2017-ban indult hat évet felölelő világkörüli útjára. A megújuló energiaforrásokat használó hajót idén már a Toyota vízi használatra kifejlesztett üzemanyagcella-rendszere is segíteni fogja.
A japán autógyártó még 2015-ben fogalmazta meg környezetvédelmi célkitűzéseit az Environmental Challenge 2050 stratégiájának keretében. Összhangban ökológiai céljaival, a Toyota már indulása óta az Energy Observer projekt aktív közreműködője.
Rugalmasság és gyors kivitelezés
A Toyota Európai Műszaki Központjának dolgozói a hidrogént tengervízből előállító, kompakt, megnövelt hatékonyságú, illetve a Csendes- és Atlanti-óceán idei áthajózására is alkalmas rendszerhez az elsődlegesen a Toyota Miraiban használt részegységeket is igénybe vették. A megoldás különböző területeken való alkalmazhatóságát tanúsítja, hogy a fejlesztés, építés, valamint beszerelés összesen alig hét hónapot vett igénybe. A Fenntartható fejlődési célok francia nagykövete címmel bíró hajón az üzemanyagcella 2019 vége óta zajló tesztjei - amik a jelenlegi, utolsó fázisban a tengeren zajlanak -, hamarosan befejeződnek. Mindez lehetővé fogja tenni, hogy a vízi jármű február közepén folytassa útját, mely során legénységével eddig már közel 20 ezer tengeri mérföldet tett meg.
Úton a hidrogénalapú társadalom felé
A vízi közlekedés egy újabb terület, ahol a Toyota bizonyíthatja technológiája sokszínű alkalmazhatóságát. Az említett technológiát már számos járműben használta a japán gyártó, többek között a Miraiban, és az amerikai Kenworth-szal együttműködésében készült kamionban, illetve a CaetanoBus SA buszaiba is beépítették már– derül ki a Toyota Europe sajtóanyagából. A Toyota meggyőződése, hogy az üzemanyagcella tengeri közlekedésben való alkalmazása egy újabb lépés a hidrogénalapú társadalom felé vezető úton, rendszerük modularitása pedig fokozhatja a technológia elfogadottságát. „Ez a projekt bizonyítja, hogy a Toyota üzemanyagcella technológiája bármely környezetben megállja helyét”, fogalmazott Dr. Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.