Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A tengereken csökkenti kibocsátását a Volkswagen
Első alkalommal szállított járműveket Európából Közép- és Észak-Amerikába egy LNG-vel, vagyis cseppfolyósított fölgázzal hajtott teherhajó. A SIEM CONFUCIUS a németországi Emdenből indult június 16-án a mexikói Veracruzba, rakterében a Volkswagen Csoport több mint 4800 járművével.
A Volkswagen ezzel egyúttal saját méretkategóriájában az első LNG-hajtású járműszállítót vette használatba. Thomas Zernechel, a Volkswagen Csoport logisztikai vezetője elmondta, hogy az esemény egy fontos lépés a dekarbonizációs stratégiájukban. 2025-re a vállalat a nettó szén-dioxid-kibocsátását 30 százalékkal akarja csökkenteni, 2050-re pedig szeretnék elérni a klímasemlegességet, amihez minden szállítási módjuk klímabaráttá kell, hogy váljon.
Testvérhajójához hasonlóan – mely előreláthatóan szintén idén kezdi meg működését – a Volkswagen által exkluzív módon bérelt SIEM CONFUCIUS 200 méter hosszú, 38 méter széles, és akár 7500 személyautó szállítására is alkalmas. A Volkswagen csoport személyautóiból és haszongépjárműveiből álló modellmix esetében a raktér körülbelül 4800 jármű egyidejű szállítását teszi lehetővé.
Kibocsátás-csökkentés kettősüzemű erőforrással
A hajót egy 12 600 kilowatt teljesítményű motor mozgatja, ami óránkénti 30,6 kilométeres maximális sebességet tesz lehetővé. A kettő 1800 köbméter térfogatú üzemanyagtartály elégséges hatótávolságot biztosít a teljes oda-vissza út megtételére. A cseppfolyósított fölgáz mellett a hajót biogáz, illetve más megújuló forrásokból származó gáz is hajthatja.
A LNG-nek köszönhetően a SIEM CONFUCIUS emissziója a szén-dioxid esetében negyedével, míg a nitrogén-oxidok, a szilárd részecskék, valamint a kén-oxidok tekintetében sorrendben 30, 60 és 100 százalékkal csökkenthető.
A Volkswagen Csoport évente mintegy 7700 hajóutat indít, amikkel 2,8 millió autó szállítását bonyolítják le. A gyártó tizenegy bérelt hajóval rendelkezik, melyekből kettőt az új LNG-meghajtású egységekkel váltanak ki.