Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A csehek nem fogják hagyni a belső égésű motorok betiltását
Az Európai Unió soron következő elnöki tisztségét betöltő Csehország enyhíteni fog a 2035-re tervezett rendeleten, ami a belső égésű motorok teljes tiltásával járna. A csehek előtt ugyanakkor a franciák is megtehetik ezt, mint regnáló EU-s elnökök.
Petr Fiala cseh miniszterelnök szerint Csehország az EU soros elnöki tisztét betöltő országként arra fog törekedni, hogy enyhítse a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítési tilalmát, amennyiben Franciaország ezt nem teszi meg. Fiala szerint a tilalom nem lehet 100 százalékos, mert az állampolgárok számára nem lenne elég autó.
A cseh miniszterelnök szerint az EU tervezett tiltása helyett csak szigorúan korlátozni kell a belső égésű motorral forgalomba helyezhető új autók számát. Fiata szerint az autók 90 százalékának kellene zéró emissziósnak lennie, így maradna tér a belső égésű motoroknak is – idézi a miniszterelnököt az iDnes.
Elhamarkodott lépés
Fiala szerint az Európai Parlament által június elején jóváhagyott kitiltás rosszul időzített, átgondolatlan és a jelenlegi helyzetben nem teljesen helyénvaló döntés volt. Az Európai Parlament továbbra is tárgyalni akar a tagországokkal a kérdésről, melyről legközelebb június 27-én és 28-án vitatkoznak Luxemburgban az uniós környezetvédelmi miniszterek.
„Megpróbáljuk elérni, hogy legalább a kompromisszumos javaslat átmenjen” - fogalmazott Fiala. Attól tart azonban, hogy a jelenlegi francia elnökség nem tud megegyezni a tagállamokkal, így a tárgyalások a cseh elnökségre szállnak át.
Fiala azt is elmondta, hogy keresni kell az elektromos autók költségeinek csökkentését és a töltőállomások hálózatának bővítését.
Sokan vannak hasonló állásponton
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, több országban sem értenek egyet az EP döntésével: az olaszok egyenesen a járműipart látják veszélyben, de a többség Németországban sem ért egyet a lépéssel.
Érdekesség, hogy a cseh iDnes honlapján indított szavazáson a válaszadók mindössze hat százaléka támogatja a belső égésű motorral szerelt autók teljes tiltását.
Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!