Trend Rupert Stadler az Audi A3 e-tron hibridről

Rupert Stadler az Audi A3 e-tron hibridről

Biró Csongor | 2014.06.26 12:14

Rupert Stadler az Audi A3 e-tron hibridről

Bemutatták a sajtónak az Audi A3 e-tront, az első sorozatgyártású kompakt prémium plug-in hibridet.

Hirdetés

Az Audi stratégiai célja olyan új technológiák kifejlesztése, amelyek hosszú távú fenntarthatósággal kombinálják a vezetés élvezetét. Ennek során olyan megoldások születhetnek, amelyek a gazdaságossággal, a környezetvédelemmel és az Audi ügyfeleinek igényeivel harmonikus összhangban teszik lehetővé az egyéni mobilitást. Kiváló példa e látszólag egymással ellentétes elvárások összeegyeztetésére az Audi e-tron-családja, amelynek csúcsmodellje, az Audi R18 e-tron harmadszorra is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A szén-dioxid-semleges, hosszú távú mobilitás felé vezető út első sorozatgyártású modellje az Audi A3 Sportback g-tron, amely szintetikus Audi e-gas hajtóanyaggal és földgázzal megy. A napokban mutatja be Bécsben az Audi az A3 Sportback e-tron formájában az első prémium alsó-középkategóriájú, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid szorozatgyártású modelljét.

900 kilométeres az A3 e-tron hatótávja

A párhuzamos rendszerű hajtásláncban az 1.4 TFSI benzinmotor erőteljes, 75 kilowattos (102 lóerőnek megfelelő) elektromos géppel működik együtt, teljesítményük új fejlesztésű, hatsebességes S tronic sebességváltón keresztül jut el az első kerekekre. A folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátor a hátsó tengely előtt kapott helyet, az általa tárolt 8,8 kWh energia akár 50 kilométernyi tisztán elektromos üzemre is elegendő. Az autó teljes hatótávja az gyártó szerint 900 kilométer. Az ECE-szabvány (R 101) szerinti elméleti benzinfogyasztás 100 kilométerenként 1,5 literre adódik, szén-dioxid-kibocsátása 35 gramm kilométerenként.

Hazai forgalmazásáról még nincs információnk

Összesen 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményével és 350 newtonméter maximális rendszer-forgatónyomatékával az Audi A3 Sportback e-tron álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 222 kilométer/óra. Csomagtartója 280 liter. A kocsi az év végén jelenik meg a német és közép-európai márkakereskedések kínálatában. Ára Németországban 37 900 euró, ami kétezer euróval kevesebb, mint amennyiért a BMW az i3-ast kínálja. Ahol a villanyautókra állami támogatást adnak, ott az e-tron nem kerül többe, mint egy kétliteres dízelmotorral szerelt Audi A3 (Hollandia).

Rupert Stadler az Audi A3 e-tron világpremierjén

Rupert Stadler Audi vezér ebben az autóban látja megtestesülni az életszerű, kompromisszummentes használatú mindennapi villanyautót. Szerinte ez az autó mutatja meg az Audi jövőjét, de másoknak is irányt ad. "Mostantól minden évben piacra hozunk egy-egy új Audi e-tron modellt" - mondta el újságíróknak Bécsben. Távolabbi jövőt is felvázolt, szerinte 2030-ban az új személyautók és kishaszonjárművek 40 százaléka elektromos motorral is rendelkezik majd. Kétharmaduk plug-in, azaz hálózatból tölthető hibrid lesz. Az autók nyolcvan százalékéban tehát lesz még belső égésű motor, ugyanakkor ezek egy részébe már szén-dioxid-kibocsátás mentes szintetikusan előállított benzint, illetve gázolajat tankolunk. "A hibridben hatalmas potenciál rejlik" - tette hozzá Rupert Stadler, aki elmondta: "Úgy döntöttünk, hogy a jövőbe vezető utat plug-in hibridekkel tesszük meg, mert ezt látjuk ügyfeleink számára a legpraktikusabb környezetkímélő technikai megoldásnak. Semmilyen kompromisszumot nem kíván, biztonságos és hosszú távon megbízható. Úgy vezethetnek elektromos autót az ügyfeleink, hogy nem kell a töltöttségjelzőt figyelniük, a kocsi hatótávja 900 kilométeres."

Klasszikus hibrid műszerórák

Az Audi A3 e-tron teljesen elektromos módban is képes autópályán haladni, azaz 130 kilométer/órával suhanni, de ha szükség van rá, igazán sportos arcát is megmutatja, amikor padlógáznál egyszerre adja a nyomatékot a benzines- és a villanymotor. Az együttműködés annyira összetett, hogy az elektromotor felügyeli és vezérli a TFSI stop-start rendszerét. Rekuperáció nélkül nem lenne teljes a hibrid működése, mind a fékezési, mind a szabadon futás során lassuláskor keletkező energiát visszatáplálja az akkumulátorokba. A 8,8 kilowattórás telepeket 220 voltos hálózatból négy, gyorstöltővel pedig két óra alatt lehet teljesen feltölteni.

Kiemelt Partnereink