Trend Megmutaja a BMW, hogyan kell parkolni a jövőben

Megmutaja a BMW, hogyan kell parkolni a jövőben

autopro.hu | 2015.01.01 11:01

Megmutaja a BMW, hogyan kell parkolni a jövőben

A márka a január 6-9. között megrendezendő 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (CES) számos új fejlesztést mutat be, köztük a teljesen balesetmentes vezetés lehetőségét.

A 360 fokos ütközés-elkerülő rendszer pontosan felismeri a jármű helyzetét és környezetét. A tanulmányautó egy BMW i3. Négy fejlett lézerszkenner rögzíti minden pillanatban a jármű teljes környezetét, miközben magabiztosan azonosítja az olyan akadályokat is, mint például az oszlopok. Ha a jármű túl gyorsan közeledik a falhoz vagy egy oszlophoz, a rendszer automatikusan fékez, elkerülve ezzel az ütközés veszélyét. A technológia centiméteres pontossággal parkolja le a járművet. Ha a sofőr kormányzással kikerüli az oszlopot vagy irányt változtat, a rendszer automatikusan oldja a fékeket. A sofőr a tanulmány manővereit - ahogyan a BMW összes vezetést támogató rendszerét - bármikor felülbírálhatja.

A tanulmányautó teljesen automatizált parkolást nyújtó remote valet parking assistant rendszere a lézerszkennerek és az épület digitális tervrajzának információit egyesíti, például egy többszintes parkolóház esetében. Ha a sofőr okos karórájával aktiválja a jármű automatizált parkoló rendszerét, a technológia magától megkeresi a beállóhelyet, függetlenül attól, hogy az melyik szinten van, majd be is parkolja a járművet, miközben a sofőr az ügyeit intézi. A rendszer felismeri a környezet és a parkolóhely szerkezeti jellemzőit és megbízhatóan kikerüli az olyan váratlan akadályokat is, mint például a szabálytalanul parkoló járművek. Amint a jármű magától beállt a kijelölt parkolóhelyre, az autó lezárja az ajtókat és türelmesen vár a sofőr – okos karórán keresztül, akár hangutasítással történő – hívására. A teljesen automatizált technológia ezután kiszámolja a vezető érkezésének helyét és idejét, majd pontosan az adott időre megérkezik a kívánt találkozópontra.

Az autó érzékelőitől kapott információk és a digitális tervrajzok egyesítésével a gyártónak sikerült elérnie a jármű teljesen automatizált irányítását. Mindez lehetővé teszi a GPS jelek mellőzését, amelyek egy többszintes parkolóházban egyáltalán nem pontosak. A lézer szenzorok mellett a tanulmányautót okos, információ-értelmező egységekkel is felszerelték, amelyeknek köszönhetően a jármű pontosan meghatározza a helyzetét a parkolóban, tökéletes részletességgel látja a környezetét és teljesen függetlenül, automatizálva irányítja önmagát. Éppen ezért nincs szükség például arra, hogy a parkolókat összetett infrastruktúrával lássák el annak érdekében, hogy a járművek biztonságosan tájékozódhassanak és mozoghassanak az érintett területen.

Kiemelt Partnereink