Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Android kontra iOS: az autóinkért küzdenek a techcégek
A GM, Honda, Audi, Hyundai már elkötelezte magát a Google operációs rendszere mellett (is). Ez azonban csak válasz az Apple hasonló lépésére.
Open Automotive Alliance a neve annak a 2014. január 1-jén bejelentett szövetségnek, amelybe minél több autógyártót bevonna a Google. Azzal a céllal, hogy a világot kisebb elektronikai eszközökön, telefonokon, táblagépeken már meghódított Android rendszer nagyobb pályán, a gépjárművek körében is elterjedjen.
A Google és szövetségesei |
Maga a törekvés nem példa nélküli, korábban az Apple és a Microsoft is tett hasonló lépéseket. Sőt, a Continental és az NNG is már évekkel ezelőtt kínált Android-alapú megoldásokat. Ami azonban figyelemre méltóvá teszi a mostani folyamatot, hogy a szövetség máris a bevezetőben említett autógyártókat tudhatja tagjai sorában, a chipgyártó Nvidia szintén belépett a klubba.
Természetesen mind több autógyártót szeretne megnyerni a Google, s olyan fejlesztésen dolgoznak, amely révén az úgynevezett autós módhoz tudják majd igazítani alkalmazásaikat a programozók. Ezzel párhuzamosan a NHTSA (National Highways Traffic Safety Administration) szervezettel is felvette a kapcsolatot a szoftveróriás, hogy mielőbb kidolgozzák az operációs rendszer közlekedés közbeni használatának biztonságos feltételeit.
Az Apple és partnerei |
Mindez nem jelenti azt, hogy a szövetségbe belépő márkák kizárólagosan elköteleződnének egyetlen operációs rendszer mellett, hiszen az a céljuk, hogy a legjobb megoldást nyújtsák potenciális vásárlóiknak. A rivális Apple hasonló kezdeményezéshez például 12 autógyártó csatlakozott: a Honda és a Hyundai nevével abban a listában is találkozunk, olyan márkák mellett, mint a Kia és az Opel.
Csúcstechnika az Opel Adamban |
Mégsem lepődnénk meg, ha az egyre elterjedtebb Android funkcióihoz hozzászokott felhasználók autóikban is üdvözölhetnék a kezükre álló rendszert. Az Autopro által megszólaltatott kutató – akit 2013-ban az év egyetemi informatika oktatójának választottak – ugyanis úgy látja, a nyílt rendszereké a jövő. Mindeközben egyes sajtóhírek szerint az Apple a Tesla felvásárlására készül, amely lépés az iPhone és társai nyomán akár az iCar közelgő eljövetelére is utalhat. A Microsoft úgynevezett Sync rendszeréről sem érdemes elfeledkezni, a meccs tehát nem lefutott. Ami a tétet illeti: egyes szakértők szerint a következő 5 évben több mint 60 millió „okosautó” kerül az utakra.