Techtogether Ügyesen kell delegálni a feladatokat – ez a jó taktika csapatversenyekhez

Ügyesen kell delegálni a feladatokat – ez a jó taktika csapatversenyekhez

Pardavi Mariann | 2017.11.03 11:00

Ügyesen kell delegálni a feladatokat – ez a jó taktika csapatversenyekhez

Tizenhat járműépítő team, tizenhat autóipari vállalat – ennyi kellett ahhoz, hogy működjön az a képlet, amit úgy hívunk már negyedik éve: Techtogether. Két csapatkapitányt szólaltattunk meg, egy olyat, aki a csapatával a kezdetek óta részt vesz, és egy olyat, akinek az idei mérnökverseny volt az első.

A Techtogether Automotive Hungaryt nem egyszerű bemutatni annak, aki nem látta testközelből, hogyan zajlik. A mérnökhallgatói csapatverseny egy elit kör, hiszen eleve csak azok kapnak meghívót az Autoprótól, akik már megmutatták tudásukat járműépítő versenyeken, és bebizonyították, a Techtogetherön a helyük. A versennyel olyan win-win helyzetet teremtünk, ahol a szereplők csak jól járhatnak. A fiatalok azért, mert új szponzorakat találhatnak a fejlesztéseikhez, bővíthetik kapcsolati hálójukat, ami a diploma után nagyon hasznos tud lenni. A cégek pedig azért nyernek, mert olyan tehetséges és szorgalmas fiatalokkal ismerkedhetnek meg, akik a járműépítés révén ismerik választott szakmájuk elméleti és gyakorlati oldalát, továbbá a nemzetkezi versenyek révén idegen nyelvi tudásuk is átlag feletti.

A verseny mögött álló vállalat olyan játékos, gyakorlati feladatokat adtak a versenyzőknek, amikkel azt tudták megvizsgálni, mennyire hatékonyan, gyorsan képesek elvégezni a kapott műszaki problémát.

Az Arrabona Racing Team a Fémalk feladatán dolgozik éppen

Kun János a győri Arrabona Racing Team csapat kapitánya: ez a társaság az együléses autók versenyén, a Formula Studenten vesz részt évek óta, nem is akármilyen sikerekkel. A csapatkapitány a vállalati feladatok közül az Audi Hungariát emelte ki elsőként, a győri négykarikások motorépítést adtak fel leckeként a versenyzőknek.

Ezt a járművet hozta a győri csapat

– A Budapesti Neutron Centrum feladata is érdekes volt: ritkán találkozunk ilyen típusú feszültségméréssel. Az LuK Savaria kuplungszereléssel készült, ami nagyon érdekes volt, a mindennapokban nem sűrűn foglalkozunk ezzel a témával.

Kun János elmondta azt is, azért is tudnak a kezdetektől jó eredményeket elérni a versenyen, mert alaposan átgondolják a nagyobb lélegzetvételű, kidolgozást igénylő feladatokat, a helyszínen megoldandókhoz pedig rendelnek egy-egy felelőst. Úgy tűnik, a taktika be is vált, a vállalati különdíjak mellett hazavihette a győri csapat a harmadik helyezettnek járó 200 ezer forintot is.

Gyurkó Csilla (jobbra) a Contintental kapta a legjobb női előadónak járó díjat. Kovács Tamara és Adorján Bence gratulált neki.

Csurkó Csilla fogta össze a Szegedi Tudományegyetemről érkezett csapatot, akik először vettek részt a mérnökversenyen.

– Úgy érzem, jobb eredményt érhettünk volna el, ha több idő jut a feladatok kidolgozására. A stratégiánk az volt, hogy megbeszéltük, ki miben érzi magát a legjobbnak, hol tud eredményesebben teljesíteni – tette hozzá Gyurkó Csilla.

Panaszra nem lehet oka szegedieknek, hiszen ők kapták a Mobilis különdíját, sőt, Csillának járt a legjobb női előadónak járó díj.

A szegedi team két járművel érkezett a negyedik Techtogether Automotive Hungaryre


Kiemelt Partnereink