Techtogether Szigorúbb előírásokkal, quadok nélkül indul pénteken a Pneumobil

Szigorúbb előírásokkal, quadok nélkül indul pénteken a Pneumobil

autopro.hu/Sz.F. | 2018.05.07 13:21

Szigorúbb előírásokkal, quadok nélkül indul pénteken a Pneumobil

Mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze ismét Egerben. Május 11-12-én 9 ország, 20 egyetemének, 40 csapata csapat méri össze tudását a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen. Normál és szenior kategóriában, 3 versenyszámban állnak rajthoz az egyetemisták.

Tizenegyedik alkalommal szervezi meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 11-12-én, Egerben. A XI. versenyen idén az előzetes eredmények alapján várhatóan 40 csapat állhat rajthoz (19 magyar, 21 külföldi), ennyien készítették el ugyanis megfelelően a dokumentációt, s igazolták videóval a megadott határidőig, hogy járművük működőképes. A nevezések 9 ország (Magyarország, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Svédország, Szlovákia), 20 felsőoktatási intézményéből érkeztek.

Az első Pneumobil Versenyt 2008-ban keltették életre az Aventics Hungary Kft. jogelődjének munkatársai, akik egy olyan lehetőséget kerestek, amelynek révén szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a cég a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között. A termékeinek népszerűsítése mellett a vállalat a gyakorlatorientált mérnök képzést kívánta erősíteni. Akkor született meg egy olyan jármű gondolata is, melynek működését pneumatikus hajtás biztosítja. Így jött létre a Pneumobil. Az első Pneumobil Verseny 10 hazai egyetem 16 csapatának részvételével zajlott. Az első években olcsó, könnyűszerkezetes megoldások jellemezték a diákok által készített járműveket, tíz év alatt azonban sokat fejlődött a rendezvény, s idén már olyan gépek állnak rajthoz, amik akár ötven-hatvan kilométeres sebességre is képesek. Éppen ezért 2018-ban módosítottak a szabályokon, a quad típusú pneumobilok már nem indulhatnak, és a három-, négykerekes, beülős járgányok esetében is szigorították a biztonsági előírásokat.

Úgy látjuk, hogy a Pneumobil keretében végrehajtott járműépítési feladat közelíti meg a legjobban egy célgép felépítését és ezen keresztül, kivételes összetettségével segítheti az Ipar 4.0 komplex gondolkodásmód elsajátítását a leendő mérnök generációban mondta el Gödri István, a versenyt szervező Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Gödri István arról is tájékoztatott, hogy az idei futam kapcsán is projekt alapú munkát vártak el az egyetemistáktól a szervezők, e szemléletben kellett a teljes folyamatot összefogni. Ennek tükrében időtervet, költségvetést, komplett projektleírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak, amit május 11-én személyesen is prezentálnak a csapatok.

A XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen három számban mérik össze tudásukat az egyetemisták: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán egy palacktöltettel. Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után pedig az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést díjazza, a fődíjat pedig a különböző versenyszámok összesített győztese kapja, ők nyerhetik el a „Legjobb Pneumobil” díjat, amiért idén 1 000 000 forintos pénzdíj is jár.

Az események már május 11-én elkezdődnek, péntek délután színes családi programok várják az érdeklődőket a Dobó téren, ahol játékos feladatokon keresztül ismerkedhetnek meg a pneumatika világával. Emellett szombaton, május 12-én is számos kísérő eseménnyel színesítik a versenyt a szervezők, ahol a fiataloktól az idősekig mindenki megtalálhatja a számára izgalmas időtöltést.

Kiemelt Partnereink