Techtogether Megfelelt a győri jármű, pályára állhat – FS East 2. nap

Megfelelt a győri jármű, pályára állhat – FS East 2. nap

Pardavi Mariann | 2018.07.20 15:01

Megfelelt a győri jármű, pályára állhat – FS East 2. nap

Figyelemmel kísérjük a magyar egyetemisták szereplését a Formula Student East járműépítő versenyen, a második nap eseményeit a győri Arrabona Racing Team csapatkapitánya foglalta össze.

Hirdetés

A Formula Student versenysorozaton olyan hallgatói csapatok indulnak, akik szabadidejükben, tanulmányaik mellett versenyautót terveznek és építenek. A Formula Student East versenynek a zalaegerszegi tesztpálya ad otthont július 18-tól kezdődően öt napon át.

– Július 19-én teljesítettük a gépátvételt, így már elkezdhettük délután a tesztelést a járművünkkel a ZalaZone tesztpályán. A mai napunk főként a futómű beállításáról, valamint a gyorsulás és a skid-pad versenyszámra való gyakorlásról szólt. 20-án reggel ismét eligazítással kezdtük a napot, és utána délig teszteltünk az autót. Elkezdődtek statikus versenyszámok is – közölte Gudra Gábriel, az Arrabona Racing Teamtől.

A csapatkapitány elmondta, a mai prezentálják a bíráknak az üzleti és költségtervet, továbbá a jármű műszaki bemutatását. A Formula Student verseny során ugyanis nemcsak a járművet építik meg állítják pályára, hanem a fenti témákban előadást is tartanak a szakmai zsűri előtt.

A nulladik és az első nap eseményeiről korábbi cikkenkre kattintva olvashat.

– Csapatunk az első nap izgalmai után kipihenten és motiváltan állt a 2. naphoz – közölte az autopro.hu-val Marton Péter a BME FRT-től. – Nagy célunk volt, hogy a sikertelen akkumulátor-átvételt követően a problémákat megoldjuk. A ritka alkatrész miatt azért bíztunk abban, hogy másik csapat is használ ilyet és van tartalék. Boldogan mondhatom, így lett, és hamar orvosolni tudtuk a problémát. A matricát itt is megkaptuk és mehettünk is a mechanikus tesztre. Ezt sikeresen teljesítettük. Utána még egy plusz matricát szereztünk azzal, hogy a pilótánk 5 másodperc alatt ki tudott szállni a járműből. Az önvezető jármű megkapta a mechanikus matricát, utána mentünk is rögtön tovább a következőre tesztre, vagyis az elektronika 2 –re. Sajnos itt nem tudtuk teljesíteni a távot és egy olyan hiba lépett fel, aminek következtében a már elfogadott akkumulátort kellett javítanunk. Ez azt jelenti, hogy vissza kellett menni és újra hitelesíteni kellett az akkumulátort. A hosszú nap után ismét fáradtan tértünk a szállásunkra és egy hosszabb közös meetingen megbeszéltük a következő nap programját.

(Fotók: Sováczki Péter, Arrabona Racing Team)

Kiemelt Partnereink