Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szuperkönnyű lett az új győri jármű
Elkészült a Széchenyi István Egyetem hallgatóinak ötödik járműve, amivel idén három nemzetközi versenyen is rajthoz állnak.
Az Arrabona Racing Team (ART) tagjai a Formula Student versenysorozatra készülnek egész évben: a tanulmányaik mellett olyan versenyautót terveznek és építenek meg támogatóik segítségével, ami megfelel a verseny roppant szigorú szabályainak.
Gudra Gábriel csapatkapitány elmondta a szponzoroknak és a médiának szervezett június 26-i autóbemutató eseményen, hogy idén három versenyen is rajthoz állnak: az osztrák, a német és a zalaegerszegi tesztpályán megrendezett futamokon
Hanula Barna, az egyetem Audi Hungária Járműmérnöki Karának dékánja szerint nem egyszerű a bekerülés sem a versenyekre. A megjelenteknek úgy fogalmazott: online mérnökvetélkedőnek fogható fel az a teszt, mellyel a rendezvények szervezői szűrik a versenyzőket. A győriek állták a sarat, így három futam tarkítja a versenynaptárukat.
Feszty Dániel, az egyetem Járműfejlesztési Tanszékének vezetője is méltatta a csapat teljesítményét: szerinte az ART a legeredményesebb magyar team, hiszen a győri fiatalok nyertek egyedül jogosultságot arra, hogy megmérkőzzenek a versenysorozat legkeményebb versenyén, a német futamon.
A csapat járműve azért is különleges, mert idén is összedolgoztak a másik egyetemi csapattal, a Szengine-nel. Ez a team a motort adta a járműhöz. A járműbemutató rendezvényen Gyuris Attila, a Szengine konstrukciós tervezője elmondta, hogy erre a szezonra növelték a hatásfokot, javítottak a porlasztás és az égés minőségén, fejlesztették a szívórendszert, és termodinamikai fejlesztéseket valósítottak meg. A Szengine projektjéről a motorbemutató cikkünkben számoltunk be korábban.
A színpadra utolsóként Schweighart Attila, az ART konstrukciós vezetője lépett, aki a műszaki részletekről számolt be. Mint mondta, a munka során a tömegcsökkentés szerepelt kiemelt helyen, amit sikerült is megvalósítani. A jármű össztömege mindössze 155 kilogramm, ami nemcsak a tavalyi járműhöz képest nagy eredmény, hanem a versenyben részt vevők járművek tömegéhez is. A teljesítménye 55 LE, 0-ról 100 km/h-ra 4 másodperc alatt gyorsul, a jármű végsebessége pedig eléri a 120 kilométert óránként. A konstrukciós vezető elmondta, csak a vázon 4 kilogrammot spóroltak.