Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gőzerővel, fáradhatatlanul fejlesztenek
Közeleg a Techtogether Automotive Hungary 2015 verseny, sorra bemutatjuk a résztvevő mérnökhallgatói csapatokat. A KEFO Motorsport versenyautót épít és hajt a Kecskeméti Főiskolán.
Az alföldi Formula Student csapat 2011 óta folyamatos résztvevője a hazai FSH versenyeknek. A folyamatos tervezésnek és a fejlesztéseknek köszönhetően nemcsak a járművük javul, hanem a tagok készségei is fejlődnek. Az idei versenyautójuk bevált koncepció mintájára épült, melynek fő alkotóeleme a térhálós acél csőváz. Az egyes részegységek fejlesztése mellett nagy hangsúlyt fektetnek a finombeállításra, illetve az ehhez szükséges alkatrészek gondos megtervezésére és gyártására.
A csapat létszáma 16 fő, fáradhatatlanul toboroznak új tagokat a főiskolán. A GAMF Kar valamennyi szaka képviselteti magát a járműépítők között: a gépészmérnök, járműmérnök, műszaki menedzser szakos hallgatók tervezői, gyártási, gazdasági és menedzsment feladatokat is ellátnak.
– Úgy érzem, nagyon jól veszi az akadályt a csapatunk. Nem mindig egyszerű a járműépítő feladatok mellett a tanulással is foglalkozni, de a lelkesedés, a csapat iránti elkötelezettség mindent megold. A versenyeken való részvétel végképp megéri a fáradozást – fogalmazta meg a csapat egyik tagja, Widner Attila. – Rengeteg tapasztalattal gazdagodunk az egész munkafolyamat során, új technológiákat, kreatív megoldásokat ismerhetünk meg. Sokat tanulunk a 3D tervezésről, a szilárdságtani és áramlástani szimulációkról. Azt is megtanuljuk, hogy amit a mérnök elképzel, gondosan megtervez, az a valóságban nem feltétlenül működik tökéletesen – tette hozzá a mérnökjelölt.
Az idei versenyautó |
Az általuk megalkotott legújabb versenyautót idén is négyütemű, négyhengeres, 16 szelepes Yamaha R6-os motor hajtja, mely 96 lóerő leadására képes. A fékrendszer kétkörös kialakítású: négy hidraulikus tárcsafék, állítható fékerőelosztás, szabályozható féknyomás, valamint egyedi tervezésű pedálboksz, féktárcsák és féknyergek szerepelnek a hozzávalók listáján. Mind az első, mind a hátsó futómű kettős keresztlengőkaros, nyomott rudas, melyben újfent egyedi tervezésű sarokinzertek, csonkállványok és kerékagyak találhatóak. A hajtásláncot ugyancsak saját tervezésű differenciálmű teszi különlegessé. A motor terén is folyamatosan fejlesztenek a kecskemétiek: módosították a vezérműtengelyt, a befecskendezést, a kipufogórendszert, az olajteknőt, a hűtőrendszert, de további változtatásokon is dolgoznak. A versenyautó elektronikája szintén megújul: MoTec M800 motorvezérlőt alkalmaznak immár, amely méri a fordulatszám, szívócsőnyomás, fojtószelepállás, levegő hőmérséklet, motorhőmérséklet, olajnyomás, olajhőmérséklet, első és hátsó kör féknyomás értékeit. Ezek a fejlesztések kevésbé látványosak, nem úgy, mint új első és hátsó szárnyak alkalmazása.
A csapat tagjai úgy látják, a Formula Studenthez hasonlóan a Techtogether Automotive Hungary is arra szolgál, hogy a jövő mérnökeit és az ipari vállalatokat közelebb hozza egymáshoz, ezért különösen várják, hogy ismét részt vehessenek a megmérettetésen. Egy jó helyezés még nagyobb lendületet adhat az amúgy is gőzerővel dolgozó csapatuknak.