Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eseménydús, küzdelmes volt az Arrabona versenyszezonja
A győri Arrabona Racing Team egyetemi versenyautóépítő csapat idei szezonja lezárult, részt vettek a zalaegerszegi FS East, a Formula Student Germany és a Formula Student Czech Republic versenyén. A külföldi helyszíneken nem várt nehézségekbe ütköztek, de a SZEngine motorépítő csapatával minden nehézségen túltették magukat, és rengeteg tapasztalatot gyűjtve készülnek a 2020-as szezonra.
A csehországi Formula Student Czech Republic versenyével véget ért az Arrabona Racing Team 2019-es versenyszezonja. Augusztus elején részt vettek a híres Hockenheimring Formula 1-es versenypályán rendezett Formula Student Germanyn, amely egyben a világ legrangosabb versenye is. Ide a világ 35 országából 118 versenycsapat, összesen 3500 egyetemi és főiskolai hallgató érkezett. Innen mentek egyenesen az Arrabonások a csehországi Most városában rendezett cseh erőpróbára.
A következőekben az Arrabona Racing Team beszámolóját lehet olvasni, amelyben a két verseny lefolyását részletezi a győri csapat. Külön is kiemeljük, hogy a Formula Student (FS) versenyek statikus versenyszámai (például az autó megépítését prezentáló terv, üzleti számítások bemutatása) ugyanolyan fontos része a megméretésnek, mint a dinamikus rész, amikor az aszfalton bizonyítanak a gépek és a csapatok. Az Arrabona idén a SZEngine egyetemi motorépítő csapata által készített erőforrással szállt versenybe.
Formula Student Germany, augusztius 5-11.
Az események a második napon az ún. Scrutineering-el kezdődtek, amely a gépátvételt jelenti. A versenyautó teljes átvizsgálásán hamar túljutottunk, majd a Tilt teszt következett. Itt a versenyautót dönthető padra teszik, és először 45 majd 60 fokban megdöntik, így vizsgálva, hogy folyik-e bármi az autóból. Ezt követte a Noise teszt, itt az autó alapjárati, illetve emelt fordulaton kibocsátott hangnyomását mérik, 103 és 110 decibeles határértékekkel, ezt is elsőre, sikeresen teljesítettük. Utána a Brake teszt következett, ahol az autó kerekeit blokkolva kell megállnunk, ennek sikeres teljesítése után az autónk hivatalosan is megfelelt a követelményeknek.
A harmadik napon zajlottak le a statikus versenyszámok. Első volt az Engineering Design Event, ahol az autó tervezési és fejlesztési döntéseit kellett részlegenként előadnunk és megindokolnunk a gyártási folyamatok bemutatása mellett. Egyből ezután következett a Cost and Manufacturing, ahol az autó elkészítésének teljes költségvetés bemutatása zajlott. Délután jött a Business Plan Presentation, ahol egy – a csapat által felépített – fiktív üzleti tervet kellett 10 percben prezentálnunk. Csapatunk rengeteget készült a statikus versenyszámokra, a gyakorlás is korábban el lett kezdve rá, de sajnos az elképesztő mennyiségű belefektetett energia ellenére sem sikerültek úgy ezek a versenyszámok, ahogy mi szerettük volna, mindhárom esetben a a belsőégésű mezőny közepén sikerült végeznünk.
Végre a pályán!
A negyedik nap elkezdődtek a dinamikus versenyszámok. Délelőtt a Skidpad került megrendezésre, a nyolcas alakú pályán minden irányban a második kör számít, és ennek a két körnek az átlaga a végleges idő. Első pilótánk legjobb ideje 5.71 mp volt, második pilótánk 5.49 mp-et ért el. Délután sor került a Acceleration (gyorsulás) versenyszámra, ahol egy 75 méter hosszú egyenesen kell a lehető leggyorsabban végigmenni. Itt 4.91 mp volt a legjobb időnk, 109 km/h-s átlépő sebességgel.
Az ötödik napi Autocross egy Formula 1-es hétvége időmérő edzéséhez hasonlítható leginkább. Egy nagyjából 1,2 kilométer hosszú, sikánokkal és technikás kanyarokkal teletűzdelt pályán kellett teljesítenie két pilótánknak 2-2 kört. Itt akadt egy kisebb elektronikai problémánk, melyet kiváló csapatmunkával gyorsan meg tudtunk oldani. Mindkét pilótánk kiváló teljesítményt nyújtott, viszont sajnos a gumimelegítéssel és futómű beállítással adódtak problémáink, így nem sikerült az általunk kitűzött célt elérni.
Kábelszakadás vetett véget a reményeknek
Az utolsó és egyben legfontosabb nap volt a hatodik a 2019-es Formula Student Germany-n, amikoris az Endurance versenyszám került megrendezésre. Ez az embert és gépet egyaránt próbára tévő futam egy kétszer 11 km-es táv teljesítéséről szól, féltávon egy pilótacsere beiktatásával. Első etapunk jól zajlott, körről körre sikerült faragni az időn, első pilótánk konstans jó köröket hozott. A pilótacsere is zökkenőmentesen sikerült, azonban második pilótánk második körének a felénél a sebességváltó és egy szenzor kábele szakadás miatt felmondta a szolgálatot, így kiestünk a versenyről.
Az endurance napján történtek nehéz pillanatok voltak a csapat számára, de mindezek ellenére sok szép emléket szereztünk, illetve ami még fontosabb, rengeteg tapasztalattal gazdagodtunk.
Formula Student Czech Republic, augusztus 12-17.
A német versenyhez haszonlóan sikeres gépátvétellel kezdődött a cseh verseny. A felszerelések átnézésétől kezdve az autó hangnyomásszint mérésén, szivárgás vizsgálatán, féktesztjén át egészen a szabályoknak való megfelelőségig mindent rendben találtak a versenyszervezők.
A statikus versenyszámok a Cost Eventtel és az Engineering Design Eventtel kezdődtek, ahol az autó költségelemzését és az autó tervezése során meghozott döntéseinket mutattuk be a bírák számára, délután került sorra a Business Prezentáció, ahol az ART_06 versenyautónk köré felépített fiktív üzleti tervünket demonstrálhattuk.