Autopro Blog Zöld hullám

Zöld hullám

Szammer István | 2019.08.23 15:57

Zöld hullám

Az eladott elektromos személyautók száma 2018-ban elérte a eladott személyautók teljes számának 2,2%-át. Tíz éves kemény médiakampány hatására jutottunk el eddig az arányig, amely alapján egyszerűen legyinthetnénk és mondhatnánk, ez csak egy divathullám volt.

Hirdetés

Elon Musk és csapata tökéletesen használta ki a Toyota Prius hybrid autóján edződött szilícium-völgyi IT közösség médiaerejét egy elektromos luxusautó bevezetéséhez és a piac építéséhez. Az új, interneten edződött és jómódú vásárlóközösség megteremtette a saját divatját, aminek ugyanúgy része az Iphone és az utazás, mint az elektromos autó. És ki tudna nagyobb felhajtást generálni, mint ez a közösségi médiát jól érző és használó tehetséges fiatal csapat, amelynek követőit megtaláljuk minden nagyvárosban a Földön.

Az IT-zöld egy új szín a divat világában! Ezt lassan megérezték a politikusok is, akiknek szüksége van a nagyvárosi fiatalok szavazataira, és még jobban az interneten megerősödött vállalkozások támogatására. És máris elmondhatjuk, hogy ez a divathullám bizony pokoli nagyra sikerült.

Nem véletlen, hogy az autóipari lobbi bízva saját erejében nehezen mozdult és gyakorlatilag kiengedte saját kezéből a környezetvédelmi törvények alkotásának befolyásolását Brüsszelben. Nehéz volt elhinni, hogy egy ilyen erős, sok munkavállalót – sok szavazót- foglalkoztató iparág ilyen szinten kényszerül alkalmazkodásra, mint napjainkban.

Jön a második felvonás

Most a műanyagipari vállalatok kerültek fókuszba. Ezek a vállalkozások ezer szállal kötődnek az autóiparhoz, és alkalmazkodásuk sokba kerül majd a beruházóknak és végtermék vásárlóknak is. A zöld hullám elsodorhatja, de minimum gyökeresen átalakíthatja őket a szívószálakkal együtt.

A Föld, a természet védelme fontos szempont kell, hogy legyen minden vállalkozás és minden ember számára. Ennek így kell lennie az autóiparban is. A probléma sokkal inkább az értelmezhetetlen gyors váltásokkal van. Az ipari vezetők lebecsülték a média hatását, a politikai vezetők hirtelen a zöld hullámra ülve próbálják megvédeni pozícióikat és néhány év alatt megpróbálják elfeledtetni az elmúlt évtizedek ipari fejlődésének valós vagy vélt hibáit. Volt főiskolai tanárom egyik mondása volt: „éles sarok, kezdő törés”. Úgy gondolom ez tágabban is értelmezhető, és élni is kellene a lehetőséggel.

A zöld hullám nagy vihart is okozhat.

Kiemelt Partnereink