Techtogether Bemutatta legújabb versenyautóját az Arrabona Racing Team

Bemutatta legújabb versenyautóját az Arrabona Racing Team

Pörge Béla | 2021.03.29 13:19

Bemutatta legújabb versenyautóját az Arrabona Racing Team

Fotó: Youtube/arrabonaracingteam

Március 26-án kora este, online keretek között mutatta be az Arrabona Racing Team idei versenyautóját, az ART_08-at. A jármű számos új technikai megoldást tartalmaz, ami nem meglepő annak fényében, hogy ambiciózus tervekkel készül a csapat 2021-re.

A bemutatót Kun János, az Arrabona Racing Team 2017-es csapatkapitánya vezette, ő kérdezte a csapat jelenlegi tagjait a 2021-es tervekről és az idei autóról. Sebestyén Regina elmondta, hogy most hatvan tagja van a csapatnak, akik összesen három komolyabb projekten dolgoznak: az ART_08-on, egy elektromos autón és egy autonóm autón.

2020-ban egyetlen hivatalos versenye sem volt a Formula Student sorozatnak a járvány miatt, így a tavalyi évre épített ART_07-es autóval is versenyezhetne a csapat, ám a kellő motiváció és a csapat filozófiája miatt építenek egy új versenyautót a 2021-es versenyekre.

Komoly célok erre az évre

Sebestyén Regina ismertette a csapat idei céljait is: az Arrabona Racing Team komoly megmérettetés előtt áll. Egyik a Formula Student Austria verseny, melyet a csapat már nagyon vár, ami nem is csoda, hiszen első helyen kvalifikálta magát rá. A másik a Formula Student East, amire ráadásul hazai pályán, a ZalaZone-on kerül majd sor.

A legfőbb célkitűzése az Arrabona Racing Teamnek az évre, hogy bekerüljön az ötven legjobb Formula Student csapat közé, ami nagyon komoly elismerés lenne.

Autonóm autó

Ignéczi Gergő, a Driverless részleg vezetője röviden ismertette az egyetem által is támogatott projektet. Megtudtuk, hogy a részleg másfél éve dolgozik az önvezető autón, kezdetben hárman, most már heten dolgoznak a feladaton, ami összetett, több alegységre oszlik: a térérzékelő algoritmus, a döntéshozatal és a mozgásszabályozás a három fő rész, de utóbbi még külön egységekre oszlik a különböző alkatrészek miatt.

A csapat célja, hogy a 2022-es szezonra működőképes autonóm autóval rendelkezzenek, amit már idén augusztusban szeretnének bemutatni.

Ezért éri meg támogatni a csapatot

Az Arrabona Racing Team számos támogatóval rendelkezik, ezek közül a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria kiemelkedik, mint főtámogatók, de más vállalatok is fontos segítői a csapatnak. A leleplezés előtt néhányan el is mondták, miért érdemes támogatni az egyetemistákból álló csapatot.

Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja kiemelte, hogy a Formula Student egy igazi munkahely, hiszen valódi gyakorlatot ad a hallgatók számára, az egyetem ezért támogatja a hallgatókat a versenyen való részvételben.

Feszty Dániel, Audi Hungaria járműfejlesztési szakértője elmondta, hogy a vállalat számára kiemelten fontos a jól képzett, fiatal mérnökök foglalkoztatása. Különösen nagy előny a Formula Studenten részt vevő hallgatók esetében, hogy értik az autóipart a versenynek hála. Mint fogalmazott, a fejlesztési mérnökök következő generációját neveli az Arrabona, ezért támogatja őket az Audi Hungaria.

Ilyen lett az ART_08

A leleplezés aktusa előtt még Orova László, a csapat konstrukciós vezetője árult el számos műszaki részletet a járműről. Ezek lényege a tapadás növelése, az aerodinamikai tulajdonságok javítása és a tömegcsökkentés volt röviden összefoglalva.

Az egyik legnagyobb fejlesztésnek a monocoque karosszéria alkalmazása volt, emiatt azonban sok átalakításra volt szükség és a szerelhetőség is nehezebbé vált. Komoly fejlesztésnek számít még az additív gyártással előállított karbonfelni és karbon kormányoszlop, valamint az új telemetriai rendszer, aminek köszönhetően rengeteg adatot gyűjthetnek az autó tulajdonságairól.

Az ART_08 erőforrását a SZEngine-nel közösen fejlesztette az Arrabona Racing Team. A motorról Hajas Balázs, a SZEngine vezetője elmondta, hogy idén egy 690 köbcentis motorral versenyezhet majd a csapat, szabályok szerint egyébként 710 köbcenti lenne a maximum. A két kiegyenlítő tengelynek hála az egyhengeres motor járása egyenletesebb, míg az idei évtől MaxxECU motorvezérlőt használnak az autóban.

Az alábbi videóban a leleplezés előtti teljes esemény megtekinthető, az autó a felvétel végén látható.

Kiemelt Partnereink