Techtogether Ezekre a mérnökhallgatókra érdemes figyelni

Ezekre a mérnökhallgatókra érdemes figyelni

Pardavi Mariann | 2017.11.10 09:38

Ezekre a mérnökhallgatókra érdemes figyelni

Mérnökhallgatói csapatversenyre hívtunk tizenhat járműépítő teamet, hogy megmutassák milyen műszaki elméleti és gyakorlati tudást szedtek össze tanulmányaik alatt. Rengeteg fotó a Techtogether Automotive Hungary mérnökversenyről.

Hirdetés

Három csapat érkezett a győri Széchenyi István Egyetemről, kettő a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről, a veszprémi Pannon Egyetemről, a kecskeméti Neumann János Egyetemről és a Miskolci Egyetemről, továbbá egy-egy teamet küldött a Szegedi Tudományegyetem, a Debreceni Egyetem, az Óbudai Egyetem, az ELTE Savaria Egyetemi Központ, valamint a Pécsi Tudományegyetem. Összesen tizenhat, fiatal műszaki egyetemistákból álló csapat mutatta meg, milyen fejlesztéseken dolgoznak az év többi részén és milyen nemzetközi versenyeken mutatják tudásukat.

A győri Arrabona Racing Team olyan együléses versenyautót tervez, gyártat és épít meg, amellyel a nemzetközi Formula Student versenysorozaton állnak rajthoz. Minden évben új járművet készítenek, idén a negyedik szezonjukat zárták. Fejlesztéseikhez minden bizonnyal jól jön majd az a 200 ezer forintos pénznyeremény, amelyet a Techtogether Automotive Hungary versenyen összetett elért harmadik helyezésükért kaptak. Az ART érdemelte ki a BPW Hungaria Kft. 100 ezer forintos különdíját is, továbbá a kecskeméti Mercedes is jutalmazta a járműépítőket, valamint a Tequa révén értékes képzéssel gazdagíthatják tudásukat.

Ahogy az Arrabona Racing Team, úgy a Szengine is a győri Széchenyi István Egyetem kampuszán tevékenykedik. Ha átemelhetjük munkájukat valós ipari környezetbe, akkor úgy írható le leginkább a tevékenységük, mint az ART beszállítója, ugyanis motort fejlesztenek a csapat számára. A motorépítők a Techtogetherről 1000 eurós különdíjjal térhettek haza, melyet az Audi Hungariától érdemeltek ki.

A harmadik győri csapat, a Szenergy Team az energiahatékony járművek versenyére, a Shell Eco-marathonra készül az év többi részében: idén tizedik alkalommal indultak, negyedikként jöttek haza a nemzetközi versenyről. A bicskei Magyarmet Finomöntöde munkatársai értékelése szerint ők teljesítettek a legjobban a Techtogetherön, továbbá a Tequa is elégedett volt velük, hiszen számukra is ajánlottak fel képzést.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről két csapat vett részt: az egyik a már említett Formula Student versenysorozatban szép eredményeket elérő BME FRT, míg a másik, a napelemes hajókat építő BME Solar Boat. Ebből a két csapatból választott magának különdíjast a Tequa: az elismerést Karsai Adél, a BME FRT, és a Pethő Gergely, a BME Solar Boat team tagjai kapták, továbbá a járműves team meghívást is kapott a vállalattól egy képzésükre.

A Continental szakemberei pedig úgy gondolták, a mérnökhallgatói csapatversenyen a BME Solar Boat voltak a legkiválóbbnak.

A Pannon Racing tagjai a Knorr Bremse díjával mehettek haza Veszprémbe, a vállalat munkatársai szerint ennél a csapatnál működött a legjobban a közös munka. Elégedett volt velük a Nemak Győr Alumíniumöntöde gárdája is: gyárlátogatásra és lean-tanfolyamra hívták őket.

A Pannon Egyetem másik csapata a zalaegerszegi műszaki kart erősíti, a SzakembAirek nevű team a sűrített levegős hajtásban látnak fantáziát, ők a pneumobil versenyre készülnek.

A kecskeméti Neumann János Egyetem is két csapatot küldött a Techtogether Automotive Hungaryre. A KEFO a Formula Studentre készül együléses versenyautóval, míg a GAMF Motostudent versenymotort készít egy nemzetközi versenyre.

A FémAlk Fémöntészeti és Alkatrészgyártó Zrt. értékelése alapján a kecskeméti KEFO Motorsport volt a legjobb és hasonlóan gondolták a Mercedes szakemberei is.

A Miskolci Egyetemről érkezett a Techtogether Automotive Hungary győztese: a ME-Kart csapat félmillió forint pénzjutalommal távozhatott három nap megfeszített munka után. Sőt, az autonóm technológiákban jártas csapat teljesített legjobban a Hepenix Kft. és a LuK Savaria Kuplunggyártó Kft. értékrendszere alapján is.

A másik miskolci csapat sem távozott üres kézzel: az együléses versenyautót tervező és építő Formula Racing Miskolc az S&T díját érdemelte ki.

A Szegedi Tudományegyetemről érkező SZTE Airrari-Steco először vett részt a Techtogether versenyen, ennek ellenére igazán figyelemreméltóan teljesítettek. Ők kapták a Mobilis különdíját, sőt, a Continental legjobb női előadónak járó elismerését a teamet összefogó Gyurkó Csilla érdemelte ki. A SZTE Airrari-Steco egyébként két járműépítő teamből áll: az egyik csapat a sűrített levegős hajtásra esküszik, a másik az energiahatékonyságra.

A Debreceni Egyetemen tevékenykedő a DE MK Team az energiahatékonyságra szavaz, ők a Shell Eco-marathon résztvevői.

Ugyanerre a versenyre készül az Óbudai Egyetem OECO csapata is, akik rendszeres részvevői a Techtogethernek. A Mercedes és a Tequa különdíjasai lettek, a Varinex 50 ezer forint értékű 3D nyomtatást ajánlott fel nekik, sőt, ez a csapat érdemelte ki a második helyezettnek járó 300 ezer forintot.

Az ELTE kihelyezett kara, az ELTE Savaria Egyetemi Központ is delegált csapatot: a Szombathelyi Gépészek a versenynek otthont adó Hungexpo különdíjasaiként utazhattak haza.

A Pécsi Tudományegyetem által küldött Pollroth figyelmét eleinte az elektromobilok kötötték le. A járművek iránti rajongás maradt, azonban a tárgya változott: áttértek a levegővel hajtott gépekre, a pneumobil versenyek állandó részt vevői.

Kiemelt Partnereink