Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Jól indult a BYD éve
2024.04.30 10:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Üzletkötések és zöld megoldások – ilyen volt az InnoTrans
A fenntartható mobilitás a domináns téma az iparágban – ezt mutatta be az InnoTrans. 2022 szeptember 20-23. között az összes fontos gyártó és piaci szereplő találkozott a vezető nemzetközi közlekedéstechnikai és mobilitási vásáron Berlinben. A négy nap után a kiállítók és a látogatók pozitív mérleget vonnak le. 56 ország 2834 kiállítója – köztük 16 magyar – mutatta be a mobilitási ágazat teljes termék- és szolgáltatásrepertoárját a telt házas berlini kiállítási központban.
A kiállításon bemutattak 250 világpremiert, 128 járművet és 14 buszt. Az alternatív hajtási megoldások, az akkumulátor és üzemanyagcellás hajtású vonatok és buszok voltak a vásár fő témái.
131 országból 137.394 nemzetközi szakmai látogató érkezett a német fővárosba, hogy tájékozódjon az InnoTrans egyedülálló termék- és szolgáltatáskínálatáról.
Országokon átívelő együttműködések
Az InnoTrans idén is beváltotta nemzetközi fórumként és az iparág gazdasági motorjaként szerzett hírnevét. Az InnoTrans-on dr. Richard Lutz, a DB vezérigazgatója és Oleksander Kamyshin, az ukrán állami vasút Ukrsalisnyzja (UZ) vezérigazgatója szándéknyilatkozatot írt alá. A szerződés biztosítja az UZ számára a háború utáni újjáépítési támogatást, magában foglalja az árufuvarozási folyosók és terminálkapacitások bővítésében való együttműködést, valamint kiterjedt tanácsadási szolgáltatásokat a vasúti üzemeltetésre és irányításra vonatkozó európai szabványok bevezetésében.
A lengyel Pesa vasúti járműgyártó és a lengyel ásványolaj-csoport és benzinkút-üzemeltető PKN Orlen megállapodott az InnoTrans-on a hidrogénüzemű vasúti járművek területén egy együttműködésről. A két cég közös konzorciumban olyan ajánlatot dolgoz ki a vasúti fuvarozási társaságok számára, amely magában foglalja a gördülőállomány szállítását, valamint a hidrogén- és üzemanyag-feltöltési megoldásokat.
Szaúd-Arábia előre tudta vinni terveit az InnoTrans-on a vasúti rendszerének ambiciózus bővítésére vonatkozóan. Szaúd-Arábia aláírt egy szerződést a Deutsche Bahnnal és a Siemensszel – mondta dr. Bashar Khalid Al Malik, a Szaúd-Arábiai Vasúttársaság vezérigazgatója a kiállításon. A DB-vel közös projekt többek között a tudástranszferről szól, a Siemens projekt pedig a jegyértékesítésről.
Sokan kötöttek üzletet
Egy reprezentatív felmérés szerint a kiállítók és a látogatók pozitív következtetést vontak le a vásári részvételükről. A látogatók 90 százaléka nagyon elégedett a vásárlátogatással. A kiállítók 94 százaléka osztja a pozitív összbenyomást. Az InnoTrans ajánlására való hajlandóság mindkét csoportban egyformán magas, 91 százalék. A szakmai látogatók körében magas volt a döntéshozók száma: szinte minden második ember nyilatkozott úgy, hogy cégénél vezetői tisztséget tölt be. A szakmai látogatók 57,3 százaléka külföldről érkezett. A vásár különösen nagy érdeklődést váltott ki az Európából érkező szakmai látogatók körében. Csaknem kétharmaduk az uniós országokból érkezett. A bejelentett üzleti tranzakciók aránya a kiállítók körében magas, 18 százalék körüli volt. Tíz kiállítóból kilenc pozitív vásár utáni üzletre számít.
Fenntartható hajtások a vasútban
Számos kiállító használta az InnoTrans szabadtéri területét világpremierje látványos bemutatására. A fenntarthatóság a domináns kérdés a gyártók körében. A Siemens Mobility például a hidrogénvonatok következő generációját mutatta be a Mireo Plus H-val és a Mireo Plus B-vel, amely moduláris, nagy teljesítményű akkumulátorrendszerrel van felszerelve.
A Stadler először mutatta be az amerikai személyszállításra szánt hidrogénüzemű Flirt H2 motorvonatát. A vendégek még az Alstom Coradia iLint hidrogénüzemű személyvonatát is működés közben láthatták: a vonat naponta kétszer közlekedik Berlin-Spandau és Berlin-Ostbahnhof között.
A Hitachi bemutatta a „Blues Train”-t, amely három hajtástechnológiát – dízel, elektromos és akkumulátor – egyesít. A Vossloh által bemutatott DM 20 hibrid mozdonyt az üzemmódok és az energiaforrások közötti gyors váltás is jellemzi.
Új meghajtási megoldások a Bus Display-en
Az idei év kiemelt eseménye volt a vásárterület nyári kertjében az 500 méteres próbaútvonalon 14 autóbusszal üzemelő buszkiállítás. A Solaris először mutatta be a Solaris Urbino 18 hidrogént, egy 18 méteres buszt, amelynek fő üzemanyaga a hidrogén.
A Škoda H'City a hidrogénre is támaszkodik, mint fő fenntartható hajtásra. A Van Hool A12-es elektromos buszával képviseltette magát. Az Ebusco a teljesen elektromos 3.0-s városi buszt mutatta be a Bus Display-ben. A 2.2-es modell, a Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) új elektromos busza is a helyszínen volt.
Kísérő program – mindig jól informált
A változatos vitaköreivel, előadásaival és rendezvényeivel járó, csúcsminőségű kísérőprogramok során a mobilitási ágazat minden aktuális témájáról és trendjéről értesülhettek a látogatók az automatizált vasúti közlekedéstől az alagútépítésig, az intelligens tömegközlekedésig és az innovatív utasélményekig. Újdonság, hogy az események streamjei utólag is elérhetők az InnoTrans Plus online platformon.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!