Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gépgyártás kihívásaira keresi a választ a Kontron rendezvénye
2024.04.30 08:18Vadonatúj buszt tesztel a Volánbusz
2024.04.30 07:19A Ganz modernizálja Tunézia vasúti hálózatát
2024.04.30 06:22Valóban szükség van a nagy tisztaságú katódanyagokra?
2024.04.30 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Világszinten egyedülálló csuklós buszt mutattak be
Szeptember 14-én egy online sajtóesemény keretében hivatalosan is bemutatkozott a Solaris Bus & Coach nulla károsanyag-kibocsátású buszcsaládjának legújabb tagja, a 18 méter hosszú, hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerrel szerelt Solaris Urbino 18 Hydrogen csuklós autóbusz.
Az Urbino 18 Hydrogen a második hidrogénhajtású modellje a lengyel gyártónak – az első ennek a szóló kivitele, amit hazánkban a Volánbusz is tesztelt. A buszt kívülről első pillantásra nem könnyű megkülönböztetni az elektromos változattól, érdemi eltérést a magasabb és más formájú, helyenként szellőzőrácsokkal ellátott tetőparaván jelent. A jármű teljesvalójában először Berlinben, az InnoTrans kiállításon lesz látható.
A busz hajtásáról egy üzemanyagcella gondoskodik, amit a Solaris közleménye egyenesen miniatűr hidrogénerőműként jellemez: a hidrogént az üzemanyagcella alakítja át elektromos árammá, amely azután a hajtásláncra kerül. A Solaris új járműve nem rendelkezik hagyományos motortérrel, mivel moduláris hajtásrendszerrel szerelték fel. Az így megtakarított hely lehetővé tette a buszgyártó számára, hogy növelje a jármű utaskapacitását, sőt, a motortér kiiktatásával nagyobb teret alakítottak ki a tetőn, ahova 51,2 kilogramm összkapacitású kompozit hidrogéntartályokat szereltek fel. A moduláris hajtás használata a szervizelést is megkönnyíti, mivel a fő alkatrészek immár a padlószintről is elérhetők.
Tekintélyes hatótáv
A járműbe szerelt, 60 kilowattórás, saját gyártású akkumulátorok segéderőforrásként szolgálnak, például gyorsításkor, valamint a visszanyert energia tárolására használják őket. A jármű teljes tankolása körülbelül 20 percet vesz igénybe.
A busz körülbelül 350 kilométert tud majd megtenni egyetlen feltöltéssel, konfigurációtól függően pedig akár 140 utas szállítására is alkalmas lesz. A legújabb modell II. osztályú járműként kaphat típusjóváhagyást, ami lehetővé teszi a városközi útvonalakon való bevetését is.
A Solaris Urbino 18 Hydrogen első példányait a tervek szerint 2023 második negyedévében szállítják le a megrendelőknek. Ezt megelőzően, még az idén forgalomba áll a lengyel gyártó kétezredik villanybusza, miközben a cég hamarosan újabb megrendeléseket teljesít Spanyolországban, Franciaországban, Csehországban és Szlovákiában. A Solaris több, mint 25 éves fennállása során már mintegy 22 ezer autóbuszt értékesített Európa-szerte.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!