Szolgáltatók Üzembe állt a legnagyobb kétvégű hibrid komphajó

Üzembe állt a legnagyobb kétvégű hibrid komphajó

MTI | 2023.06.19 11:16

Üzembe állt a legnagyobb kétvégű hibrid komphajó

Fotó: Facebook/P&O Ferries

Megkezdte az átkelést a világ legnagyobb kettős végű, hibrid kompja a La Manche-csatornán, részeként annak az erőfeszítésnek, hogy zöldebbé tegyék a tengeri hajózást is.

A P&O Pioneer komphajó június 19-én indult el a Dover és Calais közötti útvonalon.

A dízelgenerátorokkal és 2,3 millió AA méretű elemnek megfelelő elektromos akkumulátorokkal üzemelő hajó szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal alacsonyabb, mint a hasonló járműveké.

A hajó építését 2019-ben kezdték és mintegy 111 millió fontba (142,4 millió dollár) került. Novemberben forgalomba állítják a hasonló, P&O Liberte névre keresztelt hibridkompot, amely szintén ezen az útvonalon közlekedik majd.

A kétvégű kompot úgy tervezték, hogy két hídja van, amelynek részben az az előnye, hogy nem kell megfordulnia a kikötőkben, ezzel pedig 7 perc utazási idő és 1 tonna üzemanyag takarítható meg.

A P&O Pioneer 1500 utas és 700 jármű szállítására alkalmas, a hajón éttermek, bárok, edzőtermek, pihenő- és szórakozóhelyek, valamint a gyerekeknek kialakított rész is van.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink