Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
2024.05.06 07:16A generatív MI-vel kísérletezik a Coca-Cola és a Microsoft
2024.05.06 06:17Holnap elstartol a Techtogether Automotive Hungary!
2024.05.06 04:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb autómegosztó jön Budapestre, még mennyit bír el a főváros?
Még ebben az évben megkezdi működését Budapesten a We share, a Volkswagen és a Skoda autómegosztó szolgáltatása, ezzel az eddigi háromról négyszereplősre bővül a fővárosi autómegosztási piac.
A We Share, amely kizárólag elektromos autókból álló flottájával tavaly júniusban kezdte meg szolgáltatását Berlinben, Budapesten kívül még hat európai városban terjeszkedik az idén: tavasszal tervezi a megjelenést Hamburgban és Prágában, majd Párizsban és Madridban, a bővülés következő szakaszában pedig a magyar főváros mellett Münchenben és Milánóban lép piacra. A hét városban összesen 8400 elektromos autót állítanak forgalomba a tervek szerint.
Nálunk Škodák lesznek
Prágában és Budapesten a WeShare a Škodával működik együtt. A német, francia, spanyol és olasz nagyvárosokban a WeShare által kínált járművek között a Volkswagen e-Golf és e-up! modellek lesznek megtalálhatóak, az év végétől pedig az ID.3 is elérhetővé válik.
Michael Fischer, a cég szóvivője a Világgazdaságnak elmondta, hogy a részleteket - a percdíjakról, a flotta darabszámáról és üzemeltetőjéről - legkorábban az indulás előtti hetekben ismertetik. Hozzátette, hogy Budapesten egy sikeres koncepciót kívánnak megvalósítani, amely enyhít a város közlekedési nehézségein.
Budapesten jelenleg három autómegosztó (carsharing) szolgáltató van jelen, a Mol Limo, a GreenGo és a Drive Now.
A németeknél már bizonyított
A WeShare 2019-ben 1500 e-Golf autóval már megkezdte működését Berlinben, és a cégnek jelenleg 50 ezer regisztrált ügyfele van a városban. Ezen regisztrált ügyfelek mintegy háromnegyede aktív felhasználó, azaz legalább egyszer használta a szolgáltatást. Az elmúlt hat hónapban a WeShare flottája Berlinben több mint hárommillió kilométert teljesített, ami autónként átlagosan napi négy-öt utat jelent.
A töltéssel Berlinben is akadnak nehézségek
Az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a WeShare Berlinben szembesül, az akkumulátor töltése. A nyilvános töltőhálózati infrastruktúra elégtelen rendelkezésre állásának kompenzálása érdekében a Volkswagen AG és a WeShare együttműködést indított a Schwarz Csoporttal.
A Schwarz jelenleg összesen 140 nyilvános töltőállomást telepít Berlinben 60 Lidl és 10 Kaufland telephelyen. Együttműködő partnerként a WeShare a boltok nyitvatartási idején kívül kizárólagosan használhatja autómegosztó flottájához a töltőállomásokat. Nappali munkaidőben a töltőállomások a Lidl és a Kaufland összes ügyfelének rendelkezésére állnak. A Schwarz csoport mellett a WeShare további partnerségeket tervez létrehozni a rendelkezésre álló infrastruktúra bővítése céljából.
„Számunkra 2020 a jelentős növekedés éve lesz” – mondta Philipp Reth, a WeShare vezérigazgatója. „Biztosak vagyunk abban, hogy az elektromos közösségi autómegosztás hosszú ideig jelentős átmeneti elem lesz a fenntartható, megosztott mobilitás területén az automatizált közlekedési rendszerek felé vezető úton” – számolt be a Starthírek.
Nyitókép: we-share.io