Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új időszámítás kezdődhet a hazai autóiparban
Sikerül-e a magyar autóipar talpra állítása? Mi lesz a magyar autóipar versenyképességével? Reális forgatókönyv a torta újraosztása? Hogyan válhatnak a magyar autóipari kkv-k a kialakult helyzet nyerteseivé? Hogyan lehet megbirkózni az új kihívásokkal a munkaerőpiacon? Csak néhány téma azok közül, amelyekkel kiemelten foglalkozik soron következő, szeptember 2-i Járműipar 2020 online konferencia. Érdemes regisztrálni, találkozzon a magyar járműipar meghatározó szereplőivel.
Az eredetileg június 9-re tervezett Járműipar 2020 konferencia a Portfolio negyedik, egyben befejező online alkalma szeptember 2-án, szerda délután 14.00 és 15.30 között kerül megrendezésre az Innovációs és Technológiai Minisztérium, valamint a magyar járműipar meghatározó vezetőinek részvételével.
A Járműipar 2020 ONLINE sorozat időpontjai és témai:
- május 21. – Járműipar: Forradalmi időszakban csapott le a koronavírus-járvány
- június 4. – Járműipar: Az új technológiák átrendezik az erőviszonyokat
- június 25. - Járműipar: Korszakváltás a beszállítóknál koronavírus idején
- szeptember 2. – Járműipar: Új időszámítás, sokasodó kihívások
Ha jegyet vált a Járműipar 2020 online konferenciára, akkor a kifizetett jegy értékét beszámíttathatja a legközelebb megrendezésre kerülő Járműipar 2020 offline konferencia jegyárába, mely a magyar járműipar stabil és megbízható rendezvénye 2014 óta.
Az online platform, ahol a Járműipar 2020 konferencia zajlik majd, lehetőséget ad a résztvevőknek a networkingre, közvetlen beszélgetések indítására.
Kik beszélnek?
14:00 - 14:05 Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) ügyvezető főtitkára, a konferencia társszervezője és házigazdája köszönti a résztvevőket.
14:05 – 14:25 Dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára „Állami szerepvállalás - A magyar járműipari vállalatok lehetőségei” címmel tartja meg előadását.
14:25-től pedig a magyar járműipar meghatározó vezérei fejtik ki véleményüket. A beszélgetés moderátora és résztvevői:
- Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
- Győri Imre, ügyvezető igazgató, Magyarmet Finomöntöde Kft.
- Kis István, ügyvezető igazgató, Harman Becker Gépkocsigyártó Rendszerek Kft.
- Lőre Péter, vállalati kommunikáció és kormánykapcsolatok vezető, Audi Hungaria Zrt.
- Mesics Olívia, személyügyi igazgató, Opel Szentgotthárd
- Salgó András, vállalati kommunikációs igazgató, BMW Group Magyarország
- Urbán László István, Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE): a Felügyelő Bizottság elnöke, Magyar Suzuki Zrt. (MS Zrt.): vezérigazgató-helyettes
Miről lesz szó?
A koronavírus-járvány által okozott sokkra nem volt felkészülve az autóipar, a váratlanul jött kihívás rövidtávú kezelése ugyanakkor megtörtént, így előtérbe került a vállalatoknál a korábban kitűzött hosszú távú stratégiák megvalósítása. Utóbbiak elérésében kulcsszerepet játszhatnak az Ipar 4.0 megoldásai, az innováció és a fejlesztések kiutat jelenthetnek a mostani válságból, amely eleve egy olyan időszakban következett be, amely során teljesen átalakul az iparág.
A talpra állás ugyanakkor nem egyszerű, számos kihívás nehezíti a termelés felfuttatását és még mindig nagy a bizonytalanság azzal kapcsolatban is, hogy milyen alakú visszarendeződésre kerül sor az iparágban. Problémát jelenthet az is, hogy bár a koronavírus-járvány rávilágított a globális ellátási láncok gyenge pontjaira, a költségek csökkentése továbbra is kiemeltebb szerepet kaphat az autóiparban, mint a kockázatmenedzsment, így rövidtávon aligha képzelhető el az ellátási láncok rövidülése. Ennek ellenére a járvány olyan helyzetet teremtett, amely hatalmas lehetőséget rejt magában, ezt a magyar kis- és középvállalatoknak meg kell ragadniuk annak érdekében, hogy megerősítsék, tovább növeljék piaci pozícióikat. A végső siker szempontjából kiemelten fontos lesz az is, hogy a vállalati, politikai döntéshozók minden létező eszközükkel támogassák a hazai autóipart ebben a kiemelten fontos időszakban.