Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új etanol-dízel kétüzemű Iveco Trakker Brazíliában
Az Iveco, az FPT Industrial és a Bosch bemutatta az Iveco Trakker etanol-dízel kétüzemű jármű prototípusát Brazília legnagyobb mezőgazdasági vásárán, az Agrishow-n.
A Trakker modellt egy FPT Industrial Cursor 9 motor hajtja, amely etanol és dízel keverékével üzemeltethető, a hagyományos dízelmotorokhoz képest alacsonyabb üzemanyagköltséggel. A járművet arra tervezték, hogy a cukornád-termelők és az etanol-előállítók különleges mezőgazdasági és ipari feladatait ellássa. Az első tesztek során a modell átlagosan 40/60 arányú etanol-dízel üzemanyag-keveréket használt. Ez hozzájárul a fosszilis üzemanyagok használatának csökkentéséhez és fejlettebb környezetvédelmi megoldást jelent, mivel az etanol teljesen megújuló üzemanyag.
Az Iveco Trakker etanol-dízel kétüzemű járművet Brazíliában fejlesztették az UNICA, a brazil cukornád-termelők szövetségének szervezeti támogatásával, egy a cukor- és etanolüzletágban a zöld eljárásokat támogató program keretében. Az Iveco 2010-ben kezdte meg a kétüzemű motorok fejlesztését az FPT Industrial és a Bosch technológiai segítségével. A prototípust most a Raízen vállalat – a Cosan (Brazília legnagyobb cukornád-termelője) és a Shell közös cége – fogja tesztelni a 2011-es aratás időszakában.
Az FPT Industrial a FIAT Industrial közúton és nehéz terepen használható teherautók és haszongépjárművek hajtás- és erőátviteli rendszereinek, valamint tengerészeti alkalmazásra szánt és villamosenergia-termelő motorok tervezésére, gyártására és értékesítésére szakosodott vállalata. Az ágazat 10 üzemben és 6 K+F központban mintegy 7800 embert foglalkoztat világszerte. |
Jelenleg a 40/60 százalékos etanol-dízel keverési arány 6 százalékos üzemanyagköltség-megtakarítást biztosít a cukornád-ültetvényeken. – Még a fejlesztés korai szakaszában vagyunk, és természetesen azt várjuk, hogy a magasabb etanol-dízel keverési aránnyal még alacsonyabb üzemeltetési költséget érhetünk el – mondta Renato Mastrobuono, az Iveco dél-amerikai termékfejlesztési igazgatója.
Az Iveco Trakker kétüzemű prototípusa egy 63 tonna megengedett össztömegű 6x4 hajtásképletű teherautó, amely a cukornád-ültetvényeken számos feladatra alkalmas, például tartály-félpótkocsi vontatására. A járművet egy 360 lóerős, közös nyomócsöves Cursor 9 motor hajtja. A modell két üzemanyagtartállyal rendelkezik (egy a dízel, egy az etanol számára). Emellett mindkét üzemanyaghoz tartozik egy-egy elektronikus vezérlőegység, egy szivattyú az etanolrendszerhez és egy lambda-érzékelő a kipufogóleömlőhöz. A rendszer az etanolt közvetlenül a szívócsonkba fecskendezi be a szívási szakasz során. A sűrítési szakasz után történik a dízel befecskendezése az égés segítése érdekében. Nincs szükség semmilyen kopogásgátló adalék használatára.
– A kétüzemű technológia másik előnye, hogy a motor teljesen visszaalakítható csak dízelüzemre, ami megkönnyíti a jármű újraértékesítését a cukornád-ültetvényeken történő használat után – tette hozzá Mastrobuono.