Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Trolik és villamosok nélkül marad Debrecen az energiaárak miatt
Debrecen város energiahelyzettel összefüggő intézkedéseinek részeként a DKV Zrt. bevezeti az optimalizált menetrend második ütemét november közepén, de az igazi feketeleves januártól jön a hajdúsági megyeszékhelyen.
A Debreceni Közlekedési Vállalat, vagyis a DKV honlapján megjelent közlemény szerint az optimalizált menetrend bevezetését az elmúlt időszak inflációs hatásai, az üzemanyag- és energiaárak emelkedése indokolják. Az üzemanyag beszerzési ára az elmúlt évben 86 százalékkal növekedett, az elektromos energia ára pedig 2023-ban 2,5-szer lesz magasabb, mint az idén. Az intézkedés a Társaságnál létszámleépítést nem okoz, a menetrendi módosítások elsősorban a csúcsidőszakon kívüli időszakot érintik – írják.
Az optimalizált menetrend lényegében járatritkítást jelent, de ami szembetűnő, hogy elsősorban a villanyárammal hajtott járműveket igyekszik kivonni a forgalomból a cég. Így a villamosokat és a trolibuszokat érinti leginkább az intézkedés.
Novembertől ritkulás, januártól leállás
A menetrendi módosításban érintett járatok november 14-étől az alábbiak: az 1-es és 2-es villamosok, a 3-as, 3A, 4-es, 5-ös és 5A jelzésű trolibuszok, mellett a 12-es, 14-es, 19-es, 23-as, 23Y-os, 25-ös, 25Y-os, 30-as, 30A, 34A, 35A, 35YA, 36A, 41-es, 42-es, 43-as, 44-es, 45-ös, 47-es, és a 47Y-os autóbuszok.
Ahogyan a közleményből kiderül, a villamosok követési ideje a duplájára nő munkanapokon és hétvégén is, utóbbi időszakban csak 15 percenként fogják követni egymást a járatok. A trolibuszok esetében sokkal drasztikusabb lépés jön: a 3-as járatok csúcsidőn kívül, szabadnapokon és munkaszüneti napokon 15 helyett 30 percenként közlekednek.
„Felhívjuk az utasok figyelmét arra, hogy csúcsidőszakban minden második járat csak a Segner tér és a Kassai úti forduló között közlekedik. A 3A jelzésű trolibuszok a 2022. november 14-től nem közlekednek” – írja a vállalat honlapja. A 4-es és az 5-ös trolik szintén 30 percenként fognak közlekedni.
Mutatóban marad kötöttpályás közlekedés Magyarország egyik legnagyobb városában
A DKV közleményében 2023. január 1-jétől egyelőre tervezett intézkedésként szerepe a troli- és villamosközlekedés szinte teljes leállítása. Munkanapokon – inkább csak mutatóban – azért maradnának a villamosok is a tervezett menetrendben.
„Valamennyi trolibuszjárat helyett autóbuszok közlekednek majd, hétvégén pedig az 1-es és 2-es villamosvonal teljes szakaszán villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat. Tanszünetben munkanapokon a 2-es villamosvonalon a Doberdó utca – Kálvin tér – Doberdó utca szakászán villamospótló járatok üzemelnek, az 1-es villamos teljes körön közlekedik (Nagyállomás - Egyetem - Nagyállomás). Tanítási időszakban munkanapokon a villamosok teljes körforgalomban közlekednek” – írja a vállalat.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!