Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tönkretenné a magyar fuvarozókat az új EU-s szabályozás
Tovább terhelné a fuvarozó cégeket a készülő mobilitási csomag - derült ki Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára szavaiból.
Az érintettek azt állítják, hogy az uniós fuvarozókra vonatkozó mobilitasi csomag tönkreteszi a kelet-közép-európai vállalatokat; a részben már el is fogadott szabályokat a gazdag nyugati országok támogatják, azt állítva, hogy az alulfizetett sofőröket alkalmazó keletiek kiszorítják őket a piacról.
Dittel Gábor azt mondta, hogy az elmúlt 10 évben a kelet-európai, így a magyar fuvarozók is elég jelentős részt szereztek a nyugat-európai piacon, amely a viszonylag olcsóbb fuvardíjak mellett főként azzal magyarázható, hogy a kelet-európaiakat, köztük a magyarokat is megbízható fuvarozóként tartják számon Nyugat-Európában.
Reményeik szerint a mobilitási csomagról szóló végső döntést a járvány utáni időszakra tolják és addig „talán a józan ész is előkerül az unióban" - fogalmazott Dittel Gábor.
Nyolc ország kormánya, köztük Magyarország is most azt kéri Brüsszeltől, hogy legalább a koronavírus-járványra való tekintettel ne növelje a fuvarozók terheit.