Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem lesz több Frankfurti Autószalon – három másik város verseng a rendezésért
Frankfurt több mint 70 év után elveszíti Nemzetközi Autószalonját – jelentette be a szervező szövetség, a VDA. Három német város kaphatja meg a rendezési jogot: München, Berlin vagy Hamburg.
Hogy 2021-től hol fogják megszervezni a Nemzetközi Autószalont, a következő hetekben fog kiderülni – közölte a szövetség. Összesen hét város jelentkezett az esemény jövőbeli rendezésére: Berlin, Frankfurt, Hamburg, Hannover, Köln, München és Stuttgart is abban reménykedett, hogy autószalon-várossá válhatnak. A döntés azonban márciusban fog megszületni.
Évtizedek óta Frankfurt a Nemzetközi Autószalon hagyományos helyszíne. A német újraegyesítés előtt a német Autóipari Szövetség (VDA) székhelye is Frankfurt volt, így szoros a kötődés a városhoz. A Messe Frankfurt kiállítóközponttal kötött szerződés azonban lejárt, így a vásár szervezője új helyszínt keres.
Frankfurt búcsúzik
– Büszkék vagyunk arra, hogy Frankfurt városa mintegy hét évtizeden át sikeresen látta vendégül az autóipart – mondta el Uwe Behm, a Messe Frankfurt igazgatója a Handelsblattnak. – A Messe Frankfurt naptárát most szabadon tölthetjük meg a rendelkezésre álló, vonzó, jövedelmező eseményekkel.
A VDA-nál józan döntésnek tartják az elválást. Valódi újrakezdés csak akkor történhet, ha új várost választunk – közölte a Szövetség.
A városok még reménykednek
A Messe Hamburg igazgatója, Bernd Aufderheide elmondta, hogy Hamburg is szerepel a szűkebb körben. A városnak, mint egy mobilitási szalon házigazdájának rengeteg előnye van, melyekkel jó pontokat szereztek. A koncepciójukat hanzai higgadtsággal mutatták be, és az ígéretek helyett tényekkel akarták meggyőzni a döntéshozókat.
Christian Göke, a Messe Berlin igazgatója azt nyilatkozta, hogy örülnek, hogy bekerültek a verseny utolsó fordulójába. Folytatják a küzdelmet, hogy az Autószalon Berliné lehessen. Michael Müller, a város polgármestere szintén elégedett. Kifejtette, hogy az IAA új irányvonalat követ, amely az innovatív, fenntartható mobilitási ajánlatok platformjává akar válni, így további lendületet adhat a berlini közlekedés megváltoztatásához.
A Messe München is bízik benne, hogy megnyeri a versenyt. Közleményében a szervező leírta, hogy fokozza erőfeszítéseit annak érdekében, hogy ezt az egyre fontosabb szalont Münchenben tudhassa, és a társulással közösen kiépíthessék a jövő mobilitási platformját.
Nincs előzetes megállapodás
Németország legnagyobb autószalonja új koncepciót követ, hiszen a jövőben már nem csak autószalon lesz, hanem új ötleteket is fog bemutatni a mobilitás terén. A pályázó városoknak január végéig kellett kidolgozniuk saját koncepcióikat az új Nemzetközi Autószalonra.
A VDA többször hangsúlyozta, hogy egy várossal sem kötött előzetes megállapodást, továbbá, hogy Berlinnek sincs nagyobb esélye csak azért, mert főváros. Az viszont biztos, hogy Hannovert már a kezdetektől kívülállónak tartották, mivel az alsó-szászországi főváros a VDA szervezésében már szervez egy haszongépjármű-autószalont.
A múlt héten a hét pályázó város már bemutatta koncepcióit a VDA-nak és a nagy autóipari vállalatok marketingeseinek, ezután lezajlott egy előválogató, így megmaradtak a döntősök. Februárban további tárgyalások zajlanak majd. Néhány vállalat már felvette a versenyzőkkel a kapcsolatot.
Végleges döntés márciusban születik, az ütemterv pedig azt is garantálja, hogy a VDA új elnöke, Hildegard Müller részt vehet a végső döntéshozatalban.
Új szabályok
A VDA el akar szakadni a klasszikus szalon-hangulattól, azt akarja, hogy az esemény a jövőben az átfogó mobilitási koncepciók szolgáltatójaként jelenhessen meg. Ennek példája, hogy a tömegközlekedésnek a szalonkoncepció részévé kell válnia, illetve a Szövetség nem csupán az autószalon területén, hanem a város több pontján is meg akar jelenni. Ezzel akarják elérni, hogy a fogadó város intelligens várossá fejlődjön. A látogatóknak pedig meg kell ezt már tapasztalniuk, amikor megérkeznek a vasútállomásra vagy a repülőtérre.
Több látogatót és akarnak vonzani
Az új autószalon nem csupán kísérlet a látogatók számának, vagy az eladott kiállítási terület méretének növelésére, hanem a járműipar visszatükröződése is, ami mostanában olyan gyorsan változik, mint eddig még soha. A tavaly szeptemberi Frankfurti Nemzetközi Autószalonon nagy visszaesés volt tapasztalható a látogatók számában.
Viszont, ha az autóipar egyre inkább digitalizált és összekapcsolt járműveket fejleszt, akkor ezt legfőbb autószalonján is láttatni kell. A VDA szerint már nem elég, ha az új modelleket csupán fülkébe helyezik.
Ezen felül fontos, hogy visszaédesgessék magukhoz az elveszített nemzetközi márkákat. A látogatók számának növelése pedig gazdasági szempontból fontos, a VDA éves költségvetésének több mint felét az IAA bevételei fedezik.
2021 – az újítás éve
Az első újfajta szalont 2021-re tervezik. Szeretnének ragaszkodni a már hagyománnyá vált szeptemberi időponthoz és a kétéves ciklushoz is. Az időpont választásánál a szövetségnek nincs szabad keze, figyelembe kell venni a többi autószalon időpontját is. Az új rendezőváros továbbá nem számíthat arra, hogy évtizedekre lefoglalja magának a vásárt, csupán néhány éves elköteleződés várható. Ezzel a VDA nyomás alatt tartja a pályázó városokat, hogy időről időre új koncepciókat dolgozzanak ki.
A VDA emellett továbbra is külön akarja kezelni a személygépkocsikat és a haszongépjárműveket, illetve a jövőben átfedés is lehet a két szalon mobilitási koncepcióinak bemutatása között. Ennek ellenére megmarad az elkülönítés, hiszen a haszongépjármű-szalon főként szakmai látogatókat, míg az IAA nagyobb közönséget is megmozgat.
Más autószalonok is válthatnak
Nem csak Németországban folynak viták arról, hogy hogyan is kell kinéznie egy klasszikus autókiállításnak. A Detroiti Autószalon, mely Észak-Amerika legfontosabb ilyen eseménye, szintén csökkenő érdeklődésről számol be, a szervezők azonban remélik, hogy az időpont módosítása megváltoztatja ezt a folyamatot. Ebből kifolyólag idén a hideg januári időpontról a melegebb júniusra váltanak.
Rengeteg a kritika
Németországban számos autóipari vállalat kritizálta az eddigi koncepciót, főként a VW-csoport, a VDA legnagyobb és legfontosabb tagja volt elégedetlen. A szalont érintő konfliktus miatt a VDA korábbi elnöke, Bernhard Mattes lemondott – írta meg a Handelsblatt.
Borítókép: facebook.com/iaamobility