Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem jött be az amerikai piac a Daimler és BMW szolgáltatásának
A BMW és a Daimler bejelentette az észak-amerikai rövid távú autóbérlési piacról történő kilépésüket. A vállalatok leállítják a Share Now működését Montrealban, New Yorkban, Seattleben, Washingtonban és Vancouverben, ezentúl az európai piacra koncentrálnak.
A korábban Car2Go néven ismert Share Now a két német gyártó közös vállalkozásának része. Az alkalmazás február 29-től már nem elérhető az Egyesült Államokban és Kanadában. A vállalatok az egyes infrastrukturális nehézségekkel és az érintett országokban végzett tevékenységek fenntartásához szükséges magas költségekkel indokolták döntésüket.
Az amerikai kontinensen kívül még Európa is érintett – három városban, Firenzében, Londonban és Brüsszelben is leállítják a szolgáltatást. A vállalatok jelentése szerint a továbbiakban az európai városokra koncentrálnak, amelyek a legnagyobb növekedést és infrastrukturális fejlődést hozhatják a közeljövőben.
A szolgáltatás az amerikai piacon kívül több európai városban is leáll |
A mobilitási piac küzdelmét tükrözik a leállások
A Share Now-t korábban már leállították más városokban – többek közt Denverben, Austinban, Portlandben és Calgaryban. Emellett a vállalatok előrevetítették a chicagói működés megszűnését is.
A széleskörű leállások a mobilitási piac küzdelmét jelezhetik – sok cég gondolta úgy korábban, hogy a rövid távú kölcsönző szolgáltatások megoldást jelenthetnek a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére és a forgalmi dugók elkerülésére. Azonban a telekocsi szolgáltatás sokkal népszerűbbnek bizonyult, folyamatos elérhetősége miatt.
Az amerikai piac egyelőre nem működhet
A Daimler előző évi jelentése szerint a Car2Go-nak Észak-Amerikában 1 millió, világszerte pedig 3 millió tagja volt. A szolgáltatás lehetővé tette a felhasználók számára, hogy akár rövid időre is autót béreljenek, a szolgáltatás végeztével pedig díjmentesen leparkolják őket a város bármely pontján. A piacon azonban olyan óriásokkal kellett felvennie a versenyt, mint az Uber vagy a Lyft. A német vállalatok szerint egyelőre nincsenek olyan helyzetben, hogy az észak-amerikai piacon sikeresen tudjanak működni.
Átfogó átalakulások az elmúlt hónapokban
2018-ban a Daimler 70 millió euróért felvásárolta a Europcar fennmaradó 25 százalékos részesedését a Car2Go-ban. Idén pedig a Daimler és a BMW egyesítették kölcsönző szolgáltatásaikat – a Car2Go-t és a DriveNow-t – és egyéb autómegosztó, parkoló és töltési szolgáltatásaikat – írja az Automotive News.
Kép: twitter.com