Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megelőzi nyereségességben a töltés a benzint
A BP olaj- és gázipari óriás számára az elektromos villámtöltők üzemeltetése hamarosan nyereségesebbé válhat, mint a benzin-töltőállomásoké. A fejlemény valódi mérföldkövet jelentene a saját üzleti modelljében a fosszilis energiahordozók szerepét csökkenteni tervező vállalat számára.
Az elektromos autók töltőinek építése és működtetése egyelőre nem termelt hasznot a BP-nek és riválisainak. A brit vállalat töltési megoldásokkal foglalkozó üzletegysége a számítások szerint valamikor 2025 előtt fog nyereségessé válni, ugyanakkor az árrés tekintetében a villámtöltők mára megközelítették a benzines töltőket.
„Közeledünk ahhoz a ponthoz, mikor a villámtöltés üzleti fundamentumai jobbak, mint az üzemanyagé” – nyilatkozta a Reuters-nek Emma Delaney, a BP vásárlói és termék divíziójának vezetője. A töltés nyereségességével kapcsolatos pontos számokat Delaney viszont nem árulta el, ahogy arra sem tért ki, hogy a tevékenységből származó időszaki nyereség mikor haladhatja meg az üzemanyagokét.
Ambiciózus bővítési tervek
A hálózatról tölthető elektromos autók eladásai gyorsan nőnek, aminek hatására 2021 harmadik hónapjában a BP 45 százalékkal több elektromos áramot értékesített töltőin keresztül, mint az eggyel korábbi negyedévben. A rohamosan felívelő kereslethez igazodóan a londoni központú vállalat 2030-ra 70 ezer töltőpontot tervez üzemeltetni, vagyis megsokszorozná a jelenleg 11 ezer állomásból álló hálózata méretét.
A rivális Shell szintén töltőhálózata fejlesztésén dolgozik. 2025-re világszerte 500 ezer töltőállomással fog rendelkezni, nemrég pedig Londonban az első ultragyors töltőjét is megnyitotta – ez mindössze tíz perc alatt képes 80 százalékra feltölteni egy autó akkumulátorát.
Eltérő megközelítések
Ellentétben azonban versenytársaival, mint a Shell, melyek sokféle töltési megoldásba, köztük lassabb utcai töltőkbe is befektetnek, a BP kizárólag a villám és ultragyors töltésre fókuszál. Delaney elmondása szerint ez tudatos döntés volt a részükről.
Az 50 kilowattnál magasabb teljesítményű töltőket magába foglaló villám, illetve a 150 kilowattot meghaladó kapacitású készülékeket felölelő ultragyors töltés lehetővé teszi az akkumulátorok gyors feltöltését, hátulütőjük viszont, hogy nagyobb befektetést igényelnek részben az elektromos hálózat fejlesztése miatt.
Hogy a BP ennek ellenére is befektet a technológiába, azzal is magyarázható, hogy meg kívánja tartani elektromos autóra váltó ügyfeleit, akik járművük töltése alatt a kutak üzlethelyiségében költve termelhetnek plusz bevételt.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!