Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lemaradásban a hazai kkv-k az Ipar 4.0 terén
Nyirő Ferenc, az S&T Consulting Hungary Kft. Ipari Digitalizáció üzletágának vezetője beszélt az autopro.hu-nak adott interjúban a magyar kis- és középvállalkozások digitalizációs szintjéről, az S&T jelenlegi helyzetéről és kihívásairól, valamint a cég legnépszerűbb termékeiről.
Mennyire befolyásolja az S&T működését a chip, illetve az egyéb alkatrészek hiánya?
Az S&T Ipari Digitalizáció üzletág tevékenységi körébe eső területekről tudok alapvetően nyilatkozni. Az S&T további üzletágai jellemzően más szektorokban érintettek, és a működésükre más hatást fejtenek ki a mostani események. A chiphiány több területen, közvetlenül és közvetve is érinti cégünket.
Közvetlen hatás: a kimondottan IT hardvereket tartalmazó egyes ügyleteink esetén a gyártók nem tudnak precíz szállítási határidőket vállalni, vagy csak késedelmes szállítást tudnak garantálni. Ez ilyen esetekben nehezen tervezhetővé teszi a teljesítéseinket.
Közvetett hatás, hogy az Ipari Digitalizáció üzletág számára a legnagyobb iparági szektor az autóipar. A chiphiány sajnálatos módon előre nem tervezett extra gyárleállásokat eredményez nemzetközi szinten és Magyarországon is. A leállások hatása végiggyűrűzik a beszállítókon is, akik erre óvatossággal reagálnak a veszteségeik csökkentése érdekében. Gyakran ez az informatikai beruházások halasztását is eredményezi.
Hogyan változtak az elmúlt években a cég szolgáltatásai? Mennyiben változnak a megrendelői igények a digitalizáció terén?
Egyértelműen a nagy hozzáadott értékű közép- és nagyvállalati informatikai megoldások – PLM, IoT, MES, gyártás fókuszú ERP, gyárszimuláció - kerültek előtérbe nálunk. Ezek a személyes produktivitás növelésén túl már a szervezetszintű hatékonyságnövelést célozzák meg. Különösen erőteljesen fókuszálunk a valós idejű adatgyűjtésre épülő döntéstámogatásra.
Hogyan látják a cégnél, a magyar kkv-k mennyire alkalmazzák az Ipar 4.0 vívmányait?
Lassúnak érezzük a kkv-k felzárkózását ezen a területen. Többségüknél nem adottak az előfeltételek a nagyobb lépéshez. Egy lépcső legmagasabb fokára nehéz úgy feljutni, hogy kettő lépcsőfokot kell átugrani egyszerre. Meggyőződésünk, hogy ettől függetlenül minden cégnek erőteljesen el kell gondolkodnia és ki kell alakítania a saját realitásához igazított cselekvési tervet. Egy idealizált Ipar 4.0 cégnél rengeteg fejlett technológiát alkalmaznak.
Annak érdekében, hogy segítsük és motiváljuk a kkv-kat, kidolgoztunk egy „technológiai étlapot” ahol lajstromba vettük ezeket a technológiákat. Az étlap segítségével viszonylag egyszerűen tudjuk közösen azonosítani azokat a következő lépéseket, amik a lehető legkevesebb ráfordítással a lehető legnagyobb hatást fejtik ki a digitalizáció területén számukra.
Milyen partnerei vannak a vállalatnak Magyarországon?
Az Ipari Digitalizáció üzletág árbevételének nagyobbik részét a nemzetközi nagy OEM-ek Tier 1, Tier 2 szintű beszállító generálják. Bevételünk kisebb része viszont sok száz kis- és középvállalkozás között oszlik meg.
Mi a cég legnépszerűbb szolgáltatása hazánkban?
Üzletágunkat a legtöbben még mindig a Creo CAD rendszer kapcsán ismerik, azonban az utóbbi időben a MES Pharis, az Infor LN gyártás fókuszú ERP és a Visual Components gyárszimulációs megoldásunk iránt is jelentősen megnőtt az érdeklődés.
Mennyire vesz részt az S&T nemzetközi fejlesztéseiben a magyar vállalat?
Ez nem súlyponti kérdés egyelőre. Ugyanakkor az IoT területén komoly, cégcsoportszintű szinergikus hatásokat tapasztalunk, és az utóbbi időben előtérbe kerültek a német S&T kollégái által fejlesztett megoldások. Magyarországon is fejlesztünk saját szoftvereket, egyelőre hazai körülményekre szabva. Ipar 4.0 megoldásainkról a honlapunkon olvashatnak bővebben.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!