Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hogyan hat az elektromos átalakulás a futárcégekre?
Ugyan van miért szkeptikusnak lenni az elektromobilitás terjedését illetően (például az ehhez szükséges infrastruktúra miatt), annyi kis- és nagyvállalat, piaci szereplő, állami szabályozó kötelezte el magát a mozgalom mellett, hogy nem igazán van visszaút.
A járműipar elektromos átállását a piaci törvények és elvárások szerint egyre inkább követi a szállítmányozás és a fuvarozás is. Erre vannak olyan egyértelmű példák, mint a UPS esete, vagy akár az Amazon.
Az Industry Week egy, az elektromobilitás mellett magát frissen elkötelező, az előző két óriáshoz képest kisebb, de jelentős kanadai futárcég, a GoFor vezetőségével készített interjút a témában.
Három kulcskérdés
Brad Rollo, a GoFor vezérigazgatója az interjúban elmondta, hogy a futárcégek elektromos átállásának három fő feltétele van: először is, ha egy nagyvállalat megkezdi az átállást, ahhoz olyan partnert is kell választania, aki szintén elkötelezett a zöldülés mellett. A gyártók és a szállítmányozók programját ezután össze kell hangolni, így lehet a leginkább kihasználni az elektromobilitás előnyeit.
A másik két feltétel a járművekhez kapcsolódik: ki kell választani a megfelelő paraméterekkel rendelkező autót a feladathoz, valamint fontos, hogy legyen választék, azaz minél több elérhető elektromos furgon, kisteherautó legyen a gyártók kínálatában.
Hatékonyabb és zöldebb megoldás
Rollo szerint a futárcégek számára a károsanyag-kibocsátás csökkentése és az olcsóbb üzemanyagköltségek jelentik a legfőbb előnyét az elektromos átállásnak. Emellett a villanyflották esetében a cégek könnyebben tudják megtartani a sofőrjeiket az egészségesebb munkakörnyezetnek köszönhetően.
Hosszú távon a komoly üzemanyag-megtakarítás mellett a karbantartáson is spórolhatnak a cégek, az elektromos járművek ugyanis kevesebb karbantartást igényelnek, hogy csak a legbanálisabb példát említsük: nem kell olajcserére vinni őket.
Még mindig drága mulatság
A kihívásokról szólva Rollo egyértelműen azt emelte ki, hogy még mindig nem teheti meg minden vállalat, hogy elektrifikálja a flottáját. Az azonos kategóriába tartozó járművek között az elektromos kivitel még mindig drágább, ráadásul a töltési infrastruktúra kiépítése is költséges feladat.
Ezzel kapcsolatban ugyanakkor azt is elmondta, hogy ez a probléma idővel csökkenhet, megoldódhat, hiszen még mindig csak az elektromos átállás legelején járunk.