Szolgáltatók Hogyan hat az elektromos átalakulás a futárcégekre?

Hogyan hat az elektromos átalakulás a futárcégekre?

autopro.hu/P.B. | 2021.04.25 12:22

Hogyan hat az elektromos átalakulás a futárcégekre?

Fotó: Pixabay

Ugyan van miért szkeptikusnak lenni az elektromobilitás terjedését illetően (például az ehhez szükséges infrastruktúra miatt), annyi kis- és nagyvállalat, piaci szereplő, állami szabályozó kötelezte el magát a mozgalom mellett, hogy nem igazán van visszaút.

Hirdetés

A járműipar elektromos átállását a piaci törvények és elvárások szerint egyre inkább követi a szállítmányozás és a fuvarozás is. Erre vannak olyan egyértelmű példák, mint a UPS esete, vagy akár az Amazon.

Az Industry Week egy, az elektromobilitás mellett magát frissen elkötelező, az előző két óriáshoz képest kisebb, de jelentős kanadai futárcég, a GoFor vezetőségével készített interjút a témában.

Három kulcskérdés

Brad Rollo, a GoFor vezérigazgatója az interjúban elmondta, hogy a futárcégek elektromos átállásának három fő feltétele van: először is, ha egy nagyvállalat megkezdi az átállást, ahhoz olyan partnert is kell választania, aki szintén elkötelezett a zöldülés mellett. A gyártók és a szállítmányozók programját ezután össze kell hangolni, így lehet a leginkább kihasználni az elektromobilitás előnyeit.

A másik két feltétel a járművekhez kapcsolódik: ki kell választani a megfelelő paraméterekkel rendelkező autót a feladathoz, valamint fontos, hogy legyen választék, azaz minél több elérhető elektromos furgon, kisteherautó legyen a gyártók kínálatában.

Hatékonyabb és zöldebb megoldás

Rollo szerint a futárcégek számára a károsanyag-kibocsátás csökkentése és az olcsóbb üzemanyagköltségek jelentik a legfőbb előnyét az elektromos átállásnak. Emellett a villanyflották esetében a cégek könnyebben tudják megtartani a sofőrjeiket az egészségesebb munkakörnyezetnek köszönhetően.

Hosszú távon a komoly üzemanyag-megtakarítás mellett a karbantartáson is spórolhatnak a cégek, az elektromos járművek ugyanis kevesebb karbantartást igényelnek, hogy csak a legbanálisabb példát említsük: nem kell olajcserére vinni őket.

Még mindig drága mulatság

A kihívásokról szólva Rollo egyértelműen azt emelte ki, hogy még mindig nem teheti meg minden vállalat, hogy elektrifikálja a flottáját. Az azonos kategóriába tartozó járművek között az elektromos kivitel még mindig drágább, ráadásul a töltési infrastruktúra kiépítése is költséges feladat.

Ezzel kapcsolatban ugyanakkor azt is elmondta, hogy ez a probléma idővel csökkenhet, megoldódhat, hiszen még mindig csak az elektromos átállás legelején járunk.

Kiemelt Partnereink