Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A határellenőrzés sok problémát okoz, de továbbra is működik a szállítmányozás
A járvány miatt lényegében minden európai ország lezárta a határait, vagy szigorú határellenőrzést vezetett be. Ez komoly torlódásokat okozott több határátkelőn, ami a szállítmányozásban is problémákat jelentett. Azonban a veszélyhelyzetben különösen fontos szállítmányozás működik, a logisztikai cégek nem álltak le.
A koronavírus okozta veszélyhelyzetben különösen fontos, hogy a szállítmányozás rendben működjön. A fuvarozók dolgát a határellenőrzések, határzárak jelentősen megnehezítették, eközben egyes cégeknek az okoz problémát, hogy a legfőbb partnerei leállították a termelést.
A kialakult helyzetről megkérdeztük az autóipari szállítmányozásban komoly szerepet vállaló Hödlmayr Hungária Logistic Kft.-t és a világ egyik vezető szállítmányozási cégének, a Kühne+Nagelnek a magyarországi képviseletét.
A határon kialakult torlódás mindenkinek rossz
A két cég válaszaiból kiderül, hogy a járvány miatt bevezetett határrendészeti intézkedések komoly problémát okoztak szinte minden logisztikai szereplőnek.
A határoknál feltorlódó teherautók akkor is gondot jelentenek, ha éppen nem szállítanak semmit. A kamionokon „rekedt” üres konténerek az exportszállításokban okozhatnak késlekedést, hiszen így az újabb szállítmányok elindítása akadályba ütközhet – tudtuk meg Pekár Jánostól, a Kühne+Nagel magyarországi beszerzési vezetőjétől, aki hozzátette azt is, hogy a cég munkatársai természetesen mindent megtesznek, hogy a lehető legmagasabb színvonalon folytathassák a szállítmányozást.
Mindkét cég arról tájékoztatta az autopro.hu-t, hogy a koronavírus miatt egyelőre nem kellett szerződéseket visszamondani, nem volt szükség a vis maiorra való hivatkozásra.
Fontosak az óvintézkedések
A járványhelyzetben természetesen a dolgozók egészsége a legfontosabb kérdés. Ezzel kapcsolatban Hödlmayr és a Kühne+Nagel is megtette a szükséges óvintézkedéseket.
„A vírus terjedésének megakadályozására a Kühne+Nagel Kft. az elsők között volt, aki - még jóval az országos vészhelyzet kihirdetése előtt - az adminisztratív állomány részére kötelezővé tette az otthoni munkavégzést és szigorú biztonsági intézkedéseket vezetett be telephelyein" - nyilatkozta Pekár János.
Iván György, a Hödlmayr Hungária ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a cég a koronavírus által leginkább érintett területeket jelenleg elkerüli.
„A koronavírus fertőzések gócpontjaiba nem indítottunk és onnan nem hoztunk el fuvart. Ezeket a helyzeteket mindig előre egyeztettük a megbízóinkkal, ebből eredő problémánk nem adódott. Nem volt szükség a vis maior helyzetre való hivatkozásra"- mondta.
A Hödlmayrnél nincs különleges munkarend, azonban az autógyárak leállásából fakadó kevesebb megrendelés miatt a dolgozók egy részét szabadságra küldték.
Az autopro.hu korábban beszámolt arról, hogy a koronavírus-járvány hatásai a Waberer’s logisztikai vállalatot sem kerülik el.