Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A csillagok fontosabbak, mint az utasok védelme?
Lehangoló végeredményre vezettek a nem megszokott töréstesztek: úgy fest, a gyártók épp csak a léc megugrására fókuszálnak, nem pedig a minél tökéletesebb védelemre.
Ugyanolyanok az autógyártók, mint a diákok, mikor előre tudják, milyen kérdések lesznek majd a dolgozatban: csak azt az anyagrészt tanulják meg, a többit nem – legalábbis erre utal az IIHS (Insurance Institute from Highway Safety) biztonságot vizsgáló szervezet által, a megszokottaktól kissé eltérően elvégzett törésteszt.
Az egész onnan indul, hogy a gyártók pontosan ismerik, milyen típusú törésteszteknek vetik alá az autókat a vizsgálatokat végző szervezetek, így pedig képesek úgy alakítani a fémszerkezeteket, hogy azok a lehető legjobb eredményeket hozzák – a vizsgált körülmények között. Az IIHS ezúttal viszont a félátfedéses frontális karambolt nem a sofőr-, hanem az utasoldalon végezte el. Kiderült, hogy az amúgy biztonságosnak ítélt kocsik korántsem mindenkit védenek úgy, mint a bal első ülésen lévő személyt.
A bal oszlopban a sofőr-, a jobbon az utasoldali eredmények. Forrás: IIHS |
A próbának hét különböző SUV-modellt vetettek alá, nagyjából 65 kilométer per órás (óránként 40 mérföldes) tempóval ütköztették az egyes modelleket a tereptárgyaknak. A kocsi jobb oldalán egyedül a Hyundai Tucson hozta a bal oldalon látott eredményt, a többi autóról kiderült, rosszabb túlélési esélyeket tartogat az első utasnak, mint a sofőrnek.
A negyed- és félátfedéses teszteket az IIHS 2012-ben vezette be, ezt követően 13 gyártó módosította összesen 97 modell szerkezetét. Az autógyártók azonban főleg csak azokra az elemekre koncentráltak, amik a tesztek során komolyabb igénybevételnek vannak kitéve, vagyis a töréstesztekre megint ráférne egy technikamódosítás. A tervek szerint az IIHS 2018-tól már mindkét oldalon ellenőrzi majd az autók szilárdságát.