Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Használt külföldi buszokat vesz Budapest
Kis magyar valóság: míg Pécsen új, magyar buszok állnak forgalomba, addig a főváros 4-8 éves járműveket vesz külföldről.
Aligha lehet véletlen, hogy épp aznap ad ki közleményt a Főpolgármesteri Hivatal a BKV buszparkjának megújításáról, amikor Páva Zsolt polgármester ugyanebben a témában tesz szimbolikus lépést Pécs főterén. A különbség csupán annyi, hogy a baranyai megyeszékhelyen már ott vannak azok a magyar fejlesztésű, új buszok, amelyek augusztus 28-tól utasokat is szállítanak, míg Budapesten várhatóan 2013 végén és 2014 első felében állnak forgalomba a sajátos megfogalmazásban „új, modern” jelzővel ellátott buszok.
Új, magyar fejlesztésű, a helyi igényekhez igazított buszok érkeztek a nyár végén Pécsre (MTI Fotó: Sóki Tamás) |
Érthető az eltérés, ha figyelembe vesszük Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának évekkel ezelőtt megfogalmazott véleményét, miszerint „ma az általam ismert magyar buszok nincsenek azon a technológiai színvonalon, mint a nyugat-európai társaik”. Pécsen nem így látják, hiszen már idén április óta bérelnek 10 darab Credo Citadell buszt, a valóban új modelleket tartalmazó járműpark augusztus végén 15 további, kifejezetten a pécsiek igényei alapján fejlesztett busszal gyarapodott.
A magyar fővárosba a franciaországi Dijonból 37 darab Van Hool A330 CNG típusú jármű érkezik, miután ott a megmaradó flottát hibrid buszokra cserélik. A 12 méter hosszú, alacsonypadlós, háromajtós, légkondicionálóval ellátott típus motorja sűrített földgázzal üzemel, amely kevesebb káros anyagot bocsát ki és halkabb, mint a dízel üzemű buszok. A Budapestre érkező járműveket 2005 és 2009 között gyártották, a BKV mindegy 8 millió forintos darabáron jut hozzájuk.
Ilyen használt Van Hool A330 CNG buszok jelenhetnek meg talán fél év múlva Budapesten (Forrás: budapest.hu) |
Emellett 9 darab Mercedes-Benz O530-as Citaro buszt szereznek majd be. A közlemény szerint a Frankfurtból és Oslóból érkező típus szintén 12 méteres, alacsonypadlós, klímaberendezéssel felszerelt jármű, amelyet 24 millió forintos darabáron vesznek meg.
A Mercedes-Benz O530-as Citaro modelljeivel átfestve találkozhatunk majd a főváros útjain (Forrás: budapest.hu) |
A Főpolgármesteri Hivatal szerint ezek a beszerzések nem helyettesítik új járművek beszerzését, de a jövőben is indítanak tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzésére.
Természetesen a használt buszok beszerzése önmagában lehet jó döntés is, a két magyar nagyváros tömegközlekedésében ugyancsak adódhatnak az ilyen jellegű beruházásokat befolyásoló eltérések. Mégis szívesebben adnánk hírt olyan fejlesztésekről, amelyek most Pécsen megvalósultak, mint amilyeneket Budapesten terveznek.