Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Harminc százalékkal kell leszorítani a szén-dioxid kibocsátást 2030-ig
Az Európai Parlament néhány napja fogadta el azt a javaslatot, miszerint 2030-ig 35 százalékra kell csökkenteni az új autók széndioxid-kibocsátását. A magyar kormány egyet értett azzal, hogy fenntartható és az éghajlatváltozás negatív hatásaival szemben ellenálló környezetet kell teremteni. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szerint azonban ezt a célt úgy kell meghatározni, hogy elérhető legyen és megfelelő ütemű átállást tegyen lehetővé.
Az Automotive Hungary kiállításon a miniszter elmondta, hogy a klímavédelemmel kapcsolatos tárgyalásokon a magyar kormány a járműipart megfelelő mértékben terhelő célok mellett tette le a voksát, ezért a szavazáson tartózkodtak a 35 százalékos csökkentést illetően.
– Kifejeztük szándékunkat, hogy 2030-ig alapvetően a 30 százalékos célt tudjuk csak elfogadni, hiszen Magyarországon a járműipari szereplők érdeke ugyanolyan fontos, mint a klímapolitika. Diplomáciai sikert értünk el, hiszen amellett hogy nem támogattuk a 35 százalékos célt csak a 30-at, el tudtuk azt érni, hogy 2030-ig az úgynevezett niche gyártók - mint amilyen például a Suzuki is - felmentést kapjanak – emelte ki Palkovics László.
2023-ban felülvizsgálják a kitűzött 35 százalékos csökkentést. Az innovációs és technológiai miniszter szerint addig is az autóipar szereplőinek törekedni kell a megvalósíthatóságra, ezért a kormány kezdeményezi egy olyan együttműködés létrehozását, amely a magyar járműipari közösséget felkészíti a 35 százalékos csökkentés elérésére.
– Arra kértem a Magyar Gépjárműgyártók Egyesületét, illetve a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségét, hogy csatlakozzanak ehhez a kezdeményezéshez és nézzük meg közösen, hogy mit kell tennünk Magyarországon annak érdekében, hogy ezek a célok elérhetők legyenek.
A CO2 Járműipari Koalíció több munkacsoport létrehozását igényli. Kiemelték: az együttműködésben szerepet kapnak az autógyártók, a beszállítóik, a szabályozás területén dolgozók, illetve a tudomány képviselői is. Fontos feladatuk megvizsgálni, hogy a változás milyen hatást fog kifejteni az energiapolitikára, milyen módon kell alakítani a töltőhálózatot, illetve a szabályozási rendszert.
– Piaci, technológiai és gazdasági téren is nagy kihívások előtt áll az autóipar. Nagyon izgalmas időszak előtt állunk és ez a feladat valóban egy nagyobb kooperációt igényel, nem csak az autóipari szereplők között, hanem a kormánnyal együttműködve. Több energiát szeretnénk fordítani kutatás-fejlesztésre az elkövetkezendő években, de kiemelten fontos, hogy az új technológiákat minél hamarabb meg tudjuk valósítani Magyarországon és a beszállítói kör is fejlődni tudjon az OEM-ekkel és a TIER1-esekkel közösen – tette hozzá Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető titkára.
– A járműipari munkacsoport létrehozásának nagyon nagy jelentősége van a 4. ipari forradalom mezsgyéjén. Az Európai Bizottság döntése érzékenyen érinti a járműipar összes szereplőjét. A kvóta emelése, a tervezettekhez képest nagyobb érték és ez csak akkor teljesíthető, ha a technológiát jelentős mértékben fejlesztjük – zárta a tájékoztatót Nyírő József, Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének elnöke.