Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fizetésképtelenség: beszünteti utasszállítási tevékenységét a flyNiki
Miután az Európai Bizottság versenyjogi fenntartások miatt nem járult hozzá, hogy a Lufthansa csoport átvegye a flyNikit, nem marad más az Air Berlin osztrák leányvállalata számára, mint "a fizetésképtelenség és a leállás". Más vevőjelöltek nincsenek - közölte a német kormányszóvivő.
A Lufthansa csoport szerdán bejelentette, hogy az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatósága - mint illetékes versenyfelügyeleti hatóság - által támasztott kifogások miatt mégsem vásárolja meg a flyNikit, hogy megszerezhesse az Air Berlin egy részét és egyik leányvállalatát, az LGW légitársaságot. Az Air Berlin közölte, hogy a flyNiki kezdeményezte a fizetésképtelenségi eljárás megindítását az illetékes berlini bíróságon.
A FlyNiki mintegy 1000 embert foglalkoztat, flottája 28 repülőgépből áll, főleg a Földközi-tenger térségében üzemeltetett járatokat. A társaság 2003-ban alakult, Niki Lauda osztrák üzletember, volt autóversenyző hozta létre a csődbe jutott Aero Lloyd német légitársaság osztrák leányvállalatának felvásárlásával és átszervezésével.
Az Air Berlin 2004-ben szállt be a cégbe, és 2011-ben lett kizárólagos tulajdonos. Az Air Berlin október 27-én állt le, 38 évvel az első járat indítása után. A vállalatot feldarabolják. Az eredeti tervek szerint legnagyobb része a Lufthansa csoporthoz kerül. A német társaság 81 repülőgépet vásárol meg a személyzettel és a repülőtér-használati jogokkal együtt, valamint két leányvállalatot, a flyNikit és az LGW-t, további 20 géppel együtt. A Lufthansa az Eurowings nevű diszkont légitársaságához csatolja az Air Berlintől vásárolt üzletrészt, ez üzemelteti majd a Budapest-Berlin járatot is, egyelőre nem tudni, hogy mikortól.
Az EB főigazgatósága a tervezett ügyletek elemzése során arra a megállapításra jutott, hogy a Lufthansa az Air Berlin jelentős része, valamint a flyNiki és az LGW átvételével több útvonalon monopolhelyzetbe kerülhet a légi személyszállítás európai uniós piacán, ami ellentétes a közösségi versenyszabályokkal. A Lufthansa ezért állt el a flyNiki átvételétől.