Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Dunakeszin is gyártják majd a Budapestre szánt spanyol villamosokat
Az eredeti 37 jármű mellett 10 további villamost rendelt a BKK. A gyártást 2014 szeptemberében kezdi meg a CAF, magyar vállalatot is bevonnak.
Nagyjából egy éve történt, hogy a Pécs számára készített új autóbuszokról szóló híradás után, még aznap a budapesti főpolgármesteri hivatal közleményt adott ki arról, hogy majd később ők is beszereznek használt buszokat. Annak kapcsán jutott eszünkbe ez a történet, hogy egy nappal azt követően, hogy kiderült, akár el is bukhatja a BKK a 3,4 milliárdos keretösszegű trolitender megvalósítását, a közlekedési központ kiadott egy közleményt az új fővárosi villamosok ügyében.
A tájékoztatás szerint a spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) által gyártandó, szakportálunkon is beharangozott 37 új villamosból álló flotta darabszáma 47-re emelkedik. A gyártást szeptemberben kezdik, az utolsó példányt elvileg 2016 első felében érkezik Budapestre. Ráadásul a sor végén található járművek már nem Spanyolországban, hanem a célállomáshoz igen közel, a Dunakeszi Járműjavítóban készülhetnek el, ott is tesztelik majd a villamosokat. Igaz, a hír nem egészen friss, már június 20-án megírtuk ezeket a részleteket.
Felipe Rodrigo Magal, a CAF területi igazgatója és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója (bkk.hu) |
Az alacsonypadlós légkondicionált járművek rekordgyorsasággal kaptak előzetes típusengedélyt, a 10 újabb példány megrendelése a kormány és a főváros támogatásával valósulhatott meg.
Beszédes részlet is szerepel a BKK közleményében: "A szerződésmódosítás alapján a 37 darabos alapmennyiség szállítását a CAF felgyorsítja, így a korábban a jogorvoslati támadások miatt elhúzódó tenderfolyamat késedelmét is sikerül behoznunk, és minden uniós forrást megmentünk a projektben."
Debrecenben már futnak CAF villamosok az új, 2-es vonalon |
Szintén különlegesség, hogy az eredeti szerződés lehetőséget teremtett további 87 villamos szállítására is: újabb forrás rendelkezésre állásával összesen akár 124 vadonatúj villamost helyezhetnek üzembe 2020-ig a fővárosban. Az újabb 87 jármű igény szerint rövid és hosszú kialakítású is lehet, valamint ezen belül "elképzelhető" 20 olyan villamos vásárlása, amely felsővezeték nélküli üzemre is alkalmas. A szerződés értéke ezzel együtt összesen mintegy 75 milliárd forint.
Az első CAF villamosok a tevek szerint jövőre állnak forgalomba a budapesti villamosvonalakon. Ezzel egy időben megkezdődhet a legöregebb, 40-45 éves, elavult villamosok selejtezése is.
A spanyol cég és a HITA a közelmúltban kötött együttműködési megállapodást vasúti járművek gyártásáról.