Könnyebb, gyorsabb és biztonságosabb lett a győri versenyautó

Szerző: Pardavi Mariann | 2017.06.29. 12:27

A győri Formula Student csapat idén négy versenyen áll rajthoz, melyek közül az egyiket a versenysorozat legnehezebb megmérettetéseként tartanak számon. A Széchenyi István Egyetem kampuszán támogatóik, oktatóik, barátaik és a sajtó jelenlétében mutatták be, milyen járművel vágnak az idei szezonnak.

Az Arrabona Racing Team tagjai negyedik éve vesznek részt a Formula Student versenysorozan, ahol jórészt mérnökből álló hallgató csapatok terveznek, gyártatnak le és építenek együléses versenyautókat. A járműbemutató rendezvényen dr. Hanula Barna, Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja méltatta az Arrabona Racing Team tagjainak egyéves munkáját, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy tévedés beskatulyázni a Formula Studentet autóverseny kategóriába.

Az Arrabona Racing Team

– Ez egy mérnökverseny, amelynek során lehetőségük van a hallgatóknak elmélyíteni a szakmájukhoz szükséges ismereteket, és elsajátítani azokat a képességeket, amikre a munkába állásuk után lesz szükségük – mondta el a rendezvény megnyitóján Hanula Barna, utalva arra, hogy a hallgatók projektként fogják fel a versenyt, ahol időre, csapatban kell dolgozni a cél érdekében.

A dékán szavait követően Kun János csapatkapitány állt a pulpitusra a vörös lepellel takart jármű mellé és foglalta össze a tavalyi év eredményeit. 2016-ban három versenyen vettek részt: a cseh, a német és a magyar futamokon. Ez a szezon azért is bír különleges jelentőséggel, mert hosszú évek kemény munkája után az egyetemen fejlesztett motor került a járműbe. A Széchenyi István Egyetemen ugyanis olyan hallgatói csapat is tevékenykedik, amely beszállítóként vesz részt a Formula Student versenyen. Olyan motort építenek, ami megfelel a verseny szigorú szabályainak. A közös munka egyik legnagyobb eredménye a hockenheimi futam, ahol a legjobb teamek indulnak el rendszerint. Mintegy száz csapat közül egyedüli magyarként a győriek a 17. helyig jutottak összetettben.

– A sikerünk titka a csapatmunkában és a kitartásban rejlik. Ha kell, áldozatokat hozunk a cél érdekében – mondta el Kun János.

Az ART_04 bemutatójára sokan voltak kíváncsiak

Schweighardt Attila konstrukciós vezető hozzátette, az első járművük, az ART_01 205 kilogrammot nyomott, az azt követő 178-at, a harmadik 161-et, míg a negyedik 160-at.

– Évről évre nagy tömegcsökkenést tudtunk produkálni, idén azonban beépítettünk egy 13 kilogrammot nyomó aerocsomagot, ami nagyobb  tapadást, ezáltal magasabb kanyarsebességet és könnyebb irányíthatóságot fog eredményezni.

Új gumiabroncsokat használnak idén, melyek alacsony profilúak és 4,5 kg-ot csökkentenek az össztömegen. Ezekhez új futóműre volt szükség, mely az új geometria mellett könnyebb is a korábbinál: elhagyták a stabilizátort 1,8 kilogrammot spórolva, továbbá a nyomó-és vonórudakat is, így összesen több, mint 9 kilogrammot tudtak lefaragni a súlyból. Ezen felül többek között tökéletesítették a váltófüleket és új kormányművet terveztek szöghajtással.

Ezt követően léptek a pódiumra a csapat tagjai hangos taps közepette, majd rántotta le Kun János és Schweighardt Attila a vörös leplet a járműről. A hallgatók csak picit pihenhetnek meg, ugyanis most kezdődik csak a nagy hajrá a legelső verseny előtt. Idén négy versenyen fognak bizonyítani: ott lesznek a német, a cseh, a magyar és a kelet-európai futamokon. A csapatnak elsőként a július 20-án kezdődő négynapos FS Easten szoríthatunk Örkényben.

Ezek a cégek álltak az Arrabona Racing Team mögé