Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Útdíj-kedvezményeket akarnak a magyar fuvarozók
A fuvarozói alágazat versenyképességének javításához további gyors, a fuvarozási költségeket csökkentő beavatkozásokra van szükség, amelyek ellensúlyozhatják a hazai vállalkozások útdíjköltségeit, megelőzhetik az alágazat likviditási problémáit, és enyhíthetik a költségnövekedésből fakadó inflációs nyomást is.
A magyarországi személy- és áruszállító kapacitások mintegy kétharmadát reprezentáló Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary úgy véli: hatékony eszköz lehet a nagyfelhasználói útdíjkedvezmény bevezetése, amelynek elsősorban a magyar vállalkozások lehetnek a kedvezményezettjei. Felülvizsgálat tárgya lehet az útdíjmérték is - teszik hozzá.
Közleményükben emlékeztetnek: a magyar kormány az elmúlt időszakban több, a fuvarozók versenyképességét erősítő intézkedést hozott, legutóbb a közúti árutovábbítási szerződésekről szóló kormányrendelet módosításával. Üdvözlik a kereskedelmi gázolaj után visszaigényelhető jövedéki adó összegének emelkedését is.
Rámutatnak ugyanakkor, hogy ezek a döntések nem tudták megakadályozni a magyar fuvarozók teljesítményének drámai visszaesését: 2023 harmadik negyedévében az alágazat teljesítménye 10 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. Az utóbbi években elmaradó díjkorrekciók miatt jelenleg átlagosan 20 százalékos fuvardíjemelésre van szükség ahhoz, hogy a vállalkozások működése stabil és kiszámítható legyen, ezzel szemben az elmúlt év végén 3-5 százalékkal csökkentek a díjak - emelik ki.
Túl kemények az uniós szabályok
Az érdekképviseletek súlyos tévedésnek tartják, hogy az Európai Unió a jelenlegi recessziós környezetben, az orosz-ukrán háború negatív gazdasági hatásait figyelmen kívül hagyva írja elő például a haszonjárművek tachográf készülékeinek kötelező cseréjét, és vezetteti be a tagállamokkal az új, környezetvédelmi komponensekkel terhelt útdíjrendszert, amely a tarifák drasztikus emelkedését hozta Magyarországon is.
A szakmai szervezetek kiemelten fontosnak tartják a piac működésének hatékony ellenőrzését, a jogosulatlan fuvarozási tevékenységek visszaszorítását, a külföldi, elsősorban harmadik országbeli fuvarozók folyamatos ellenőrzését, úgy vélik, csak ezzel együtt érhetik el a kívánt célt a kormány versenyképességi intézkedései.
Az MKFE és a NiT Hungary ezért arra kéri a kormányt, hogy mielőbb mérje fel az érdekképviseletek javaslataiban rejlő lehetőségeket, és folytatódjanak az egyeztetések ezek megvalósíthatóságáról.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!