Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nőtt a járműipari szakszervezetek taglétszáma
Három százalékkal nőtt a legnagyobb amerikai járműipari szakszervezet, a United Auto Workers taglétszáma 2022-ben, ezzel elérve a 383 ezres létszámot. A növekedés az elektromobilitáshoz köthető üzemek megjelenésének köszönhető.
Az UAW a korábbi években kihívásokkal szembesült, 2020-ban ráadásul a szervezet beleegyezett a független felügyeletbe egy ötéves szövetségi korrupciós nyomozás megoldása érdekében, amelynek eredményeként többek között két korábbi UAW-elnököt is elítéltek és bebörtönöztek.
A nemrégiben megválasztott új vezető, Shawn Fain előtt az a feladat áll, hogy egyesítse az UAW tagjait a Detroit Three-nek nevezett három autógyártóval (Ford, GM és Stellantis) folytatandó, nehéznek ígérkező tárgyalások során idén nyáron és ősszel.
A detroiti székhelyű UAW taglétszáma a 2021-es 372 ezerről nőtt, de még mindig elmarad 2020 végi 397 ezertől, nem beszélve a csúcstól - a szakszervezetnek 1,5 millió tagja volt 1979-ben.
Fain kijelentette, hogy harcolni fog a jelenlegi főszerződések jelentős módosításaiért a detroiti autógyártókkal, amelyek az elmúlt négy évben jelentős profitról számoltak be, elsősorban az UAW tagjai által összeszerelt pickupoknak és SUV-knak köszönhetően.
2019-ben a General Motors-nál dolgozó UAW-tagok 40 napig sztrájkoltak az új szerződés ratifikálása előtt, ami végül 3 milliárd dollárjába került az autógyártónak – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!