Gyártók Új dízelmotor és váltó az Auditól

Új dízelmotor és váltó az Auditól

autopro.hu/B.Cs. | 2014.05.13 15:00

Új dízelmotor és váltó az Auditól

Hamarosan új, erősebb és takarékosabb dízelmotorok kerülnek ki a győri gyárból, az Audi a május eleji bécsi motorszimpóziumon mutatta be legújabb erőforrásait.

Hirdetés

Az új TDI 2967 köbcentiméter hengerűrtartalmú, hengerszöge maradt 90 fok, erősebb változata 272 lóerős (200 kW), legnagyobb forgatónyomatéka 600 newtonméter. Továbbra is lesz a motornak egy gyengébb variánsa, amely 218 lóerős (160 kW). Az Audi jelenleg legkedveltebb V6-os dízelmotorja 258 lóerős és 550 newtonméteres nyomatékú, gyengébbik társa 204 lovas. A V6-osok között a király a 313 lovas biturbó egység, ez egyelőre változatlan erővel marad a kínálatban.

272 lovas az új háromliteres V6-os

A háromliteres TDI technikájában újdonság, hogy külön hűtőköre van a forgattyúháznak és a hengerfejnek, a dugattyúgyűrűk minimális súrlódásúak, javítottak a hőmenedzsmenten, átdolgozták a turbófeltöltőt és a variálható olajpumpa működését. Mindez azt eredményezte, hogy az elődnél 13 százalékkal kisebb lett az Euro 6-os motor fogyasztása.

A nitrogén-oxid katalizátort, a dízel részecskeszűrőt és az SCR-rendszert egyetlen alkatrészbe integrálták, ami egyedülálló a világon. Az új motort az A4-estől felfele szinte az összes Audi megkapja, de Porschékban és Volkswagenekben is találkozunk majd vele a jövőben.

Ugyancsak Bécsben mutatta be a szakmának az Audi legújabb hétfokozatú dupla kuplungos automatikus váltóját, amelyet csak hosszmotoros, elsőkerék-meghajtású kocsikhoz kérhetnek a vásárlók. Stefan Knirsch fejlesztési vezető szerint az új egység egyszerre sportos, kényelmes és takarékos, hisz akár 10 grammal is csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást kilométerenként.

Kiemelt Partnereink