Gyártósor Robotkutyák is dolgoznak a Hyundai gyárában

Robotkutyák is dolgoznak a Hyundai gyárában

autopro.hu/Sz.K. | 2023.12.02 04:20

Robotkutyák is dolgoznak a Hyundai gyárában

Fotó: Hyundai Newsroom

A Hyundai Motor Group Innovation Center Singapore (HMGICS) területén a négylábú sárga robotok látványa természetes. A robotkutyák számos feladatot látnak el a gyár területén, melybe beletartozik az autók gyártási folyamata.

A HMGICS egy kísérleti gyár, amely a szingapúri Jurong innovációs negyedben található. A hétemeletes, 86.900 négyzetméteres létesítményben több mint kétszáz robot végzi a munka több mint felét, és gyártja az Ioniq 5-öt a szingapúri piacra, valamint az Ioniq 5 robotaxit az Egyesült Államok számára. Az Ioniq 6 gyártása várhatóan jövőre kezdődik.

Itt azonban nincs olyan gyártósor, mint egy hagyományos gyárban, ehelyett az autonóm megoldások uralkodnak. Az autonóm raklapos robotok alkatrészeket és komponenseket szállítanak a különböző cellákba.

Egyes raklapozó robotok még egy félig összeszerelt autót is képesek egyik cellából a másikba szállítani, pontosan azon a helyen megállva, ahol az összeszerelő robotok elvégzik a munkájukat. Egyes feladatokat a robotok kezdenek el és az emberek fejezik be, mint például a csavarbehúzás.

Harmónia és összhang

A létesítményben 270 ember dolgozik. Néhányan mérnökök, akik a robotikával vagy a mesterséges intelligenciával foglalkoznak, de sokan segítenek a cellákban, ahol a robotokkal együtt dolgoznak az autók összeszerelésén. Minden egyes dolgozónak egy cellában körülbelül negyven feladatot kell elvégeznie.

Egyes munkások okosszemüveget viselnek munkaeszközként. Ez a technológia egy adott feladatra vonatkozó utasításokat vetít a látómezőbe, minimalizálva a hibákat és egységesítve a munkafolyamatot.

A robotkutyák, vagyis a Spot robotok a munkavégzés dokumentálásáért felelnek. Amint egy technikus befejez egy feladatot, Spot odamegy, és készít egy képet. Ezt úgy teszi, hogy kinyitja azt, ami nyilvánvalóan a szája kellene, hogy legyen, és a beágyazott kamerát az éppen befejezett munkarészre irányítja.

A gyár kapacitása

A mérnökök nem csak azt láthatják valós időben, hogy mi történik - a robotpaletták időzítésétől kezdve a karbantartó robot által az emeleten észlelt problémákig mindent -, hanem az egyes cellák hatékonyságát is ki tudják értékelni.

A metagyár mindezt rendelkezésre állási, teljesítmény- és minőségi mérőszámokra bontja. Tudja, hogy az egyes cellák a megfelelő időben rendelkeznek-e a szükséges alkatrészekkel, és hogy a cellában lévő technikusok időben és helyesen végzik-e a feladatokat. Ha ezen összetevők bármelyike hiányzik, egyből kiderítik, hogy miért.

A digitális iker szimulációkat is futtathat a jövőbeli termelési célok megtervezéséhez. Jelenleg a gyár csak napi húsz autót gyárt, de a Hyundai szerint évi 30 ezer autó gyártására van kapacitása.

Az autógyár kertje

A HMGICS többről szól, mint robotokról és egy űrkorszaki adatszobáról. Az Ioniq 5 tesztelése a tetőtéri pályán történik. A kertet körbeölelő és napelemekkel körülvett Sky Track 618 méter hosszú és 28 méterrel a föld felett található. A Hyundai szerint a maximális sebesség 83 kilométer/óra.

A Hyundai a létesítménnyel akarja demonstrálni, hogy a technológiája az autóktól kezdve az élelmiszerekig mindent lehetővé tesz. Az előcsarnokban lévő öt méter magas építmény belsejében egy robotkar található, amely nagyon hasonlít arra, ami az emeleti autókat építi. Ezúttal csak leveles zöldségeket szüretel. Jelenleg a termés egy kóstolóterembe, vagy egy helyi élelmiszerbankba kerül, de a zöldségeket egy jövőre nyíló saját étteremben is felszolgálják majd.

A HMGICS ezen részei nyilvánosak - és ingyenesek - előzetes foglalás esetében. Ez jó hír a szingapúriaknak, mivel a járművek adója 71 ezer amerikai dollár (25 millió forint) felett van, ami sok család számára elérhetetlenné teszi az autókat – írja az Autoblog.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink