Gyártósor Rengeteg újítással dobja fel az autómosást a Kvaliwash

Rengeteg újítással dobja fel az autómosást a Kvaliwash

Pörge Béla | 2023.06.09 07:19

Rengeteg újítással dobja fel az autómosást a Kvaliwash

Fotó: Kvalix

Forró Péter, a Kvalix Automatika Kft. és a Kvaliwash Autómosógyártó Kft. ügyvezető igazgatója az Automotive Hungary és Ipar Napjai kiállításon adott interjút az autopro.hu-nak. Szó esett többek között az energiaválság autómosókra gyakorolt hatásáról és a Kvaliswash új fejlesztéseiről is.

- Először vett részt nagyobb kiállításon a Kvaliwash? Mekkora érdeklődésre számítottak előzetesen a standnál?

- Pár hónappal ezelőtt részt vettünk az AMTS Kiállításon, most pedig az Automotive Hungary-n vagyunk jelen, itt először. A Kvaliwash ügyfeleinek többsége vállalkozó, akik gyakran a fő vállalkozásuk mellett, mintegy mellékes tevékenységként foglalkoznak autómosással. A felgyülemlett tőkéjüket beforgatják az autómosókba, amely sokkal kevésbé időigényes, mint más jellegű vállalkozások: a felépített autómosót „csak” üzemeltetni kell, a vállalkozó szempontjából ez nem igényel teljes figyelmet.

Nagyon széles az ügyfélkörünk, alapvetően műszaki szakemberek, de nagyon különböző területről érkező vállalkozók is tartoznak ide, akár még művészek is. A kiállításon elsősorban a műszaki vonalon mozgókat célozzuk meg, a meglévő ügyfélkörhöz tartozók pedig megnézhetik, hogy mik a legújabb fejlesztéseink a mosónál. Az Automotive Hungary-n már most több a komoly érdeklődőnk, mint a másik kiállításon volt.

- Itt a helyszínen jól látszik, hogy a kiállítási standjukon egy autómosót állítottak fel. Jelenleg már kétszáz feletti az autómosóik száma. Ha ellátogatnánk egy Kvaliwash mosóba, mindenhol ezzel a dizájnnal találkoznánk?

- Valóban jelenleg egy mosó közepén ülünk, csak a víz hiányzik, illetve egy technikai helyiség, de egyébként egy valódi autómosót építettünk fel. Korábban viszont nem volt konkrét dizájnunk, mindenki magának építette fel az autómosót, így nem feltétlen ezzel a megjelenéssel találkoznánk egy véletlenszerűen kiválasztott mosónknál.

Ahogyan itt is látható, jelenleg már háromféle építménnyel tudunk szolgálni az ügyfeleink számára, ezzel felgyorsítva számukra a folyamatot, mert nem kell a tervezés miatt külön szakembert foglalkoztatniuk. Ha választanak nálunk egy kész dizájnt, azt rövidebb idő alatt meg lehet valósítani.

- Milyen egyéb újdonságok történtek tavaly ősz óta?

- Új mosóállásvezérlő-szekrényekkel álltunk elő, amelyeket három példánnyal be is mutatunk itt a kiállításon. Ezek moduláris felépítésű szekrények, azaz szabadon cserélhetőek bennük a fizető modulok, egyéb kiegészítők, például bankkártyaolvasóval felszerelhetőek anélkül, hogy komolyabb átalakításokra lenne szükség. Így bármilyen, akár később megjelenő fizetési módot könnyedén integrálni tudunk majd. Cserélhető benne az operátor modul, vagyis a kezelőfelület rész is, ami hétszegmenses kijelzős, 5, 7 vagy 10 colos érintőképernyős lehet.

A Kvaliwash standja a Hungexpón.

A Kvaliwash standja a Hungexpón. | Fotó: Kvaliwash

Készülünk arra, hogy a régi mosóink kiegészíthetők legyenek új mosóprogramokkal amiket az ügyfelek be akarnak rakni a mosójukba, ilyen például bogároldó, vax, felnitisztítás, különböző öblítők alkalmazása, ezeket mind integrálni tudjuk az új kezelőfelületbe. Tehát először előkészítettük az operátori részt, hogy a mosóálláson majd ezeket a lehetőségeket el lehessen érni, most pedig megteremtjük ezeknek a hátterét a gépházban is. Az új szekrényeket meghirdettük az ügyfélkörünkben, és nagy örömünkre kereken száz szekrény felújítására kaptunk lehetőséget. Jelenleg az érintett harminc mosó felújításán dolgozunk, ezeket új szekrényekkel, forgókarokkal fogjuk felszerelni. A régi szekrények festettek voltak, a festésük pedig kopik, és mivel a felhasználók ezekkel találkoznak, hiába mos szépen a gép, fontos, hogy az autómosónak ez a része is vonzó legyen számukra. Nagy igény mutatkozik a kulturált, jól karbantartott megjelenésre és a modern dizájnra is.

- A beszélgetés elején említette, hogy sokféle területről érkeznek a befektetők. Látszik valamilyen tendencia abban, hogy milyen programokat igényelnek a felhasználók?

- Az ügyfeleink alapvetően kétféle felhasználóval találkoznak, az egyik, aki azt szeretné, hogy hatékonyan, minél előbb lemoshassa a járművét. Számukra az egyszerű mosás érdekes: mosás és öblítés. A mosás üzemmódban mosólándzsával körbeáztatja az autót, így a második körben programváltás nélkül könnyen lemossa a felázott szennyeződéseket, a végén pedig leöblíti a foltmentesen száradó és kis csillogást biztosító öblítővízzel, és kész is van. A másik típusú ügyfél élménymosást keres, ő szinte rekreációs tevékenységkényt élvezi az autómosást, esetleg a családdal mossa az autóját. Neki szólnak a különféle mosóprogramok, amelyekkel például különböző színű habot tud választani.

- A színes habok tekintetében mennyire lehet környezettudatosságról beszélni?

- A festékeknél egy nagyon fontos szempont, hogy lebomló legyen, ne fogjon meg semmit, ez a környezettudatosság és az autó szempontjából is lényeges. A hab színe nem számít a tisztítás szempontjából, ennek csak az élménymosás kapcsán van szerepe. Akár arra is lehetőség nyílik, hogy pár másodpercenként változtassa a mosó a hab színét.

- Mennyire és hogyan optimalizálható a vízfelhasználás egy autómosónál?

- Ez az egyik erősségünk. A Kvaliwash mosóknál egy új fúvókával ellátott lándzsa vízfelhasználása 7-7,5 liter körül mozog. Ez kifejezetten takarékos felhasználásnak számít, a konkurenseink többsége ötven százalékkal meghaladja ezt az értéket. A fúvóka elhasználódásával ez az érték egyre nő, de az ügyfeleink olyankor se nagyon használnak többet 8-8,5 liternél. A fúvóka cserélése nem csak a vízfelhasználás miatt nagyon fontos, hanem mert ezt a mosóvizet fűteni is kell. A vízfelhasználás kétharmada a melegvizes mosásra, harmada a hidegvizes öblítésre fordítódik.

- Ezek tükrében mennyire érintette a Kvaliwash-t az energiaválság?

- A kezdetben az ügyfélkört megijesztette a helyzet, mi is készültünk arra az eshetőségre, hogy a mosókat megfoszthatják a gázfelhasználástól. Számunkra ez azért jelentene problémát, mert poros vegyszert használunk a mosáshoz, ami egyébként jobban mos, mint a folyékony vegyszer, ám egyetlen hátránya azzal szemben, hogy nem lehet hidegvízzel alkalmazni. A poros mosószerhez legalább ötvenfokos vízre van szükség, hogy a por feloldódjon. Emiatt felkészültünk arra, hogy szükség esetén a mosóinkat át tudjuk állítani folyékony mosószerre. Ebből a célból felvettük a kapcsolatot vegyszergyártókkal és teszteltünk is, sajnos a tapasztalataink elég rosszak voltak. Nem láttuk beigazolódni, hogy a hidegvizes mosás esetén a vegyszerkoncentráció növelésével ugyanazt a hatást el lehetne érni. Ezek esetében nagyon szép habzást láttunk, ám messze nem voltunk elégedettek a mosás minőségével.

Mi egyébként a mosóinkban egy mérsékeltebb habzású mosószert alkalmazunk, hogy jobban lehessen látni a mosás alatt a felületet. Szerencsére nem vált szükségessé, hogy a folyékony mosószerre váltsunk. Az energiaárak többszörösére emelkedése kapcsán szerencsére elég volt a száz forintért kínált jellemzően 40 másodperces körüli mosási időt 30 másodpercre változtatni, hogy a gáz árának megugrását kompenzálni lehessen a mosók üzemeltetése során. Ezek az értékek persze területenként nagyon eltérők lehetnek. Korábban a vegyszer jelentette a legmagasabb költséget za üzemeltetés során, ezt manapság már az energia teszi ki. A beruházások megtorpantak a tavalyi év folyamán, de az idei évben szerencsére visszatért a korábbi szintre a mosók iránti érdeklődők száma.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink