Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hol kezdje a digitális átalakulást?
A Woodward Inc., a repülőgépipari és ipari berendezések energiaátalakítási és vezérlési megoldásainak globális gyártója nemrégiben digitális funkciókat vezetett be a vállalati beszerzési szervezetén belül. A cél a költségek jobb megismerése, a beszállítói együttműködés erősítése, a műveletek racionalizálása és az ügyfélkapcsolatok javítása volt. Íme egy pillanatkép arról, hogyan fejleszti a Woodward ezeket a fontos szolgáltatásokat.
A stratégia összegzése
A vállalat csapata átfogó célokat és célkitűzéseket dolgozott ki a költségfelismerések és a beszállítói együttműködés javítása érdekében. Ez a módszer támogatta a terméktervezés ésszerűsítésére és a jobb tervezésre irányuló szélesebb körű erőfeszítéseket is.
A beszállítókkal való szoros együttműködés lehetővé tette számukra, hogy kihasználják a szakértelmüket, ellenőrizhessék a költségeket és biztosítsák a kritikus anyagokhoz és alkatrészekhez való hozzáférést - különösen az új termékfejlesztéseknél. A McKinsey jelentése szerint az együttműködő beszállítói kapcsolatokkal rendelkező vállalatok közel kétszeresen felülmúlják iparági versenytársaikat.
A Woodwardnál digitális gyártásszimulációs megoldást választottak, hogy valós időben szimulálhassák a terméktervezést és a gyártási folyamatokat, és használható útmutatást nyújthassanak, valamint ez lehetővé teszi a dolgozók számára az összetett tervezési és gyártási esetek gyors szimulációs lefuttatását, hogy meghatározzák a legjobb lehetőségeket a költségek, az anyagok és a gyártási folyamatok tekintetében.
A fejlesztésekhez kellő jóváhagyás megszerzése érdekében a dolgozók találkoztak a vállalaton belüli más érintettekkel, hogy megvitassák a projekt részleteit. A konkrét igények ez általi megértése abban is segített, hogy azok alapján összehangolják a rövid és hosszabb távú megvalósítási tevékenységeket.
A terv kidolgozása
Az új funkciókat nem valószínű, hogy elfogadják (vagy hatékonyan használják), ha bonyolult folyamatokat erőltetnek a felhasználókra. Az új megoldások elfogadásának elősegítése szempontjából kulcsfontosságú, hogy a használók megértsék a munkafolyamatok „miértjét”, és a folyamatot intuitívvé tegyék.
A világos irányvonal kijelölése szintén fontos. A Woodward ötéves ütemterve tartalmazza a projekt kulcsfontosságú mérföldköveit, beleértve az egyéb digitális átalakítási kezdeményezésekkel való integrálást is.
Végrehajtás és oktatás
A megvalósítás a következő három fő területre összpontosított:
1. A költségek jobb megismerése: A kezdeti bevezetés során tíz alkalmazottat képeztek ki, mielőtt további ügyfelekkel folytatták volna a projektet. Néhány hónappal a bevezetés után a kezdeti megmunkálási bevezetést bővítették az öntvények, kovácsdarabok és a kétmodelles megmunkálási gyártási folyamatok elemzésével. Létrehoztak egy folyamatot is a rendelések számának nyomon követésére, ez segített felmérni a kezdeti használatot és megtervezni a növekvő mennyiségű igénylés kezeléséhez szükséges további erőforrásokat.
2. A beszállítói együttműködés erősítése: A beszállítói tárgyalások hosszadalmasak lehetnek – különösen új termék fejlesztése esetén – a cél lehetővé tenni a „nulladik napi ajánlatkérést” a kiválasztott beszállítókkal. A beszállító-specifikus gyártási költségmodellek generálásával a Woodward beszerzési csapata képes lesz arra, hogy előre meghatározott feltételek alapján rendeléseket adjon a beszállítóknak, elkerülve ezzel a hosszadalmas tárgyalásokat.
Ez a „nulladik napi ajánlat” modell nagyobb átláthatóságot igényel a gyártók és a beszállítók között a költségstruktúrák, a gyártási folyamatok és a kapacitások tekintetében.
3. A siker alapjainak megteremtése: A folyamat finomításának és a kezdeti feltételezések tesztelésének lehetőségeinek meghatározása.
Lendületben: a második év és azon túl
A Woodward átáll felhőalapú szolgáltatásra a menedzsment és az adminisztráció feladatainak egyszerűsítése céljából. A növekedés kezelése érdekében ki kell bővíteni a jelentések körét, hogy nyomon követhetővé váljanak a tervezési változások, a kapcsolódó költségmegtakarítások és potenciálisan más kulcsfontosságú teljesítménymutatók.
A Woodward fejlődő modellalapú tervezési folyamata már tartalmazza a tervezési fájlokban a tűréseket, amelyeket beszállítók a CAD-fájlokból vagy a kapcsolódó PLM-rendszerekből származó információk elérésével pontosabb elemzésre használhatnak.
Az új technológiák minden eddiginél gyorsabb innovációt tesznek lehetővé a vállalatok számára, de ez csak egy része a történetnek. A csapatok akkor fogadják el a változásokat, ha tisztában vannak az új lehetőségekkel és azzal, hogy milyen szerepet játszhatnak a vállalat előrehaladásában. Ez a szempont minden sikeres bevezetés vagy működési váltás szerves részét képezi – zárja cikkét az Industry Week.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!