Gyártók Végéhez ért a BMW i3 pályafutása

Végéhez ért a BMW i3 pályafutása

autopro.hu/V.M. | 2022.07.02 08:18

Végéhez ért a BMW i3 pályafutása

Fotó: BMW Group PressClub Global

A 250 ezredik darab elkészültével véget ért a BMW első sorozatban készült tisztán elektromos autójának, az i3-nak a gyártása. A különleges karosszériával rendelkező, sokszorosan díjnyertes típus komoly technológiai hagyatékkal távozik.

A 2013-ban debütált kompakt elektromos autót kizárólag a BMW lipcsei üzemében készítették a világ 74 piaca számára. Sok piacon nagyobb részesedést ért el az elektromos autók szegmensében, mint a BMW más modelljei a konvencionális szegmensben. Sikerét mutatja továbbá az is, hogy az értékesítés első éveiben a vásárlóinak több mint négyötöde teljesen új vásárló volt a BMW Csoport számára.

Továbbá az i3-at nem csupán a vevők ismerték el, ugyanis gyártása alatt számtalan különböző díjjal jutalmazták Németországban és nemzetközileg is. Kategóriagyőztes volt például az „Auto Zeitunk” és az „auto, motor und sport” magazinok versenyein, ezenkívül elnyerte többek között „Az Egyesült Királyság Év Autója” és „Az Év Zöld Autója” díjakat.

Különleges műszaki tartalom

Az évek folyamán folyamatosan fejlesztették az i3 magas feszültségű akkumulátorát. Az autó piacra lépése óta kapacitását megkétszerezték, miközben külső mérete változatlan maradt. A legújabb i3 42,2 kilowattórás akkumulátora a WLTP-ciklus szerint 307 kilométer hatótávolságot biztosít.

A műszaki tartalom tekintetében az i3-at különlegessé teszi karosszériájának kialakítása. Az elektromos hajtásláncot és a futóművet hordozó padlólemez alumíniumból készült, míg az utascella szénszálas műanyag kompozitból. Ez lehetővé tette a tömeg csökkentését, azáltal a hatótávolság maximalizálását.

A nagy méretű kompozit elemek készítésére az autóiparban egyedülállónak számító gyártási folyamatokat honosítottak meg Lipcsében. Az i3 révén a BMW komoly tudásra tett szert a szénszálas kompozitok használatában, valamint az alumínium karosszériák tervezésében.

Bár a szénszálas műanyagok újrahasznosíthatóság szempontjából nem előnyösek, más területeken a BMW törekedett a környezetbarát anyagok használatára. A külső műanyag karosszériaelemek, valamint a belül található műanyagok részben újrahasznosított anyagból készültek. Az ülésszövet kizárólag újrahasznosított szálakból áll, míg a műszerfal egyes részei tanúsított beszállítóktól származó eukaliptuszból készültek.

Tovább él a többi BMW-ben

A több különleges kiadást is megért i3 utolsó tíz példánya a limitált szériás HomeRun Kiadásban készült. Ehhez az egyedi fényezésen kívül 20 colos felnik, elektromosan nyitható napfénytető, adaptív LED fényszóró és egyedi belsőtér tartozik.

Érdemes megjegyezni, hogy az elektromos típus egyáltalán nem nyom nélkül távozik. A BMW nem csupán jelentős tapasztalatot gyűjtött fejlesztése során, de az eredetileg hozzá kifejlesztett BMW eDrive hajtástechnológia immáron ötödik generációját élve számos tisztán elektromos és plug-in hibrid BMW-ben és Miniben dolgozik tovább.

Lipcsében az i3-at 2023-tól a Mini Countryman fogja váltani, amit többek között tisztán elektromos hajtással is készíteni fognak. Ezzel a lipcsei lesz a BMW Csoport első olyan gyára, ahol BMW és Mini modelleket egy időben fognak készíteni.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink