Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Várhatóan leköszön a belső égésű motor a Mazdánál
A downsizing trendekkel szembe menve a Mazda bemutat egy hathengeres, nagy hengerűrtartalmú motorcsaládot. A 3.0 literes benzines és a 3.3 literes dízelmotor az utolsó belső égésűek lesznek, amit a japán gyártó piacra dob, és komoly fejlesztési pénzek mennek az egyre szigorú környezetvédelmi normáknak való megfelelés céljára.
Miközben az autóipar egyértelműen a minél kisebb, jellemzően turbofeltöltésű belső égésű motorok és az elektromosság felé tart, a Mazda külön utakon jár, és még mindig sikerrel forgalmaz nagyobb hengerűrtartalmú, szívó benzinmotorokat. A legendás MX-5-ös sportkocsi is kapható lesz még egy darabig belső égésű motorral. A következő újdonság a gyártótól egy 3.0 literes benzin- és 3.3 literes dízelmotor, mindkettő soros hathengeres elrendezésben.
A Mazda meg van róla győződve, hogy a dízelmotor az Euro 7-es környezetvédelmi normát is teljesíteni fogja, erről pedig későbbi, utólagos fejlesztésekkel és ráfordításokkal fognak gondoskodni. A minden eddiginél szigorúbb Euro 7 részleteit az Európai Bizottság várhatóan idén júliusban fogja kidolgozni, de a bevezetésre csak az évtized második felében fog sor kerülni.
Szemben az árral
Számos autógyártó aggódik, hogy az új norma nagyon meg fogja drágítani a mérnöki tevékenység költségeit, amelyet a belső égésű motorok tisztábbá tételére fordítanak. A Mazda mégis vállalja ezt az utat, szerintük van még helyük az új motoroknak a piacon. Az egyik magyarázata a különösen nagy, 3.3 literes hengerűrtartalomnak a Mazda a hathengeres dízelmotorjánál, az a nagyobb mozgástér megtartása teljesítmény és forgatónyomaték tekintetében. Joachim Kunz, a gyártó fejlesztési vezetője elmondta, a szigorúbb környezetvédelmi előírások teljesítése teljesítménycsökkenéssel fog járni, de a megemelt hengerűrtartalommal továbbra is megfelelő számokat érhetnek el, még az Euro 7 mellett is.
A 3.0 literes benzinmotor adatai még nem ismertek, de a dízelmotor számait már lehet tudni. A SKYACTIV-D névre keresztelt motor 170 kilowattos (228 lóerő) teljesítményt és 500 newtonméter nyomatékot kínál, de készül belőle egy e-SKYACTIV-D hibrid változat is, amelyet 187 kilowattra (251 lóerő) és 550 newtonméterre tornásztak fel.
Egyedi lesz Európában
A dízelmotor egész Európában elérhető lesz, de az elektromosautó-paradicsomnak számító Norvégiában valószínűleg nem. Európában számos autó veszi le a palettájáról a dízelmotorokat – így tett például az Audi Hollandiában az egykor rendkívül népszerű TDI motorjaival. Kunz meggyőződése, hogy a Mazda 3.3 literes dízele lesz olyan takarékos, mint egy kisebb, négyhengeres társa.
A nagyobb hengerűrtartalom azért is érdekes, mert Európában a 3.0 liter számít határnak, nagyjából minden autógyártó maximum ekkora dízelmotorokat kínál. Az Audi pár évvel korábban vezette ki a 4.0 literes TDI motorját, és mivel a dízelmotorok iránti kereslet erősen bezuhant, soha nem is fog már visszatérni a V8-as erőforrás — adta közre a motor1.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!