Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb problémák a Tesla német gyárával
A helyi vízügyi hatóságok kételkednek az ellátás biztonságában, ami egyben azt is jelenti, hogy a Tesla grünheidei gyárának vízellátása még nem biztosított. A problémát az okozza, hogy még vannak folyamatban lévő eljárások a fokozott vízhasználattal kapcsolatban.
Mint ismert, a Tesla első európai gyárának építése körül számos környezetvédelmi aggály merült fel. Bár a gyár ideiglenes engedélyek mellett idő közben felépült, a termelés azonban még nem kezdődhetett meg – fél évvel az után sem, ahogy az eredeti tervek szerint megnyitotta volna kapuit az üzem.
A helyi vízügyi szolgáltató, a WSE kételkedik a vízellátási garanciái felől – elvileg évi 1,4 millió köbméter vizet kellene biztosítani a Tesla számára, ehhez azonban az eddiginél több vizet kell kinyerni a hálózatba – bár ez műszakilag lehetséges, a környezetvédők által indított perek miatt jogilag nincs meg rá minden garancia, hogy a vízügy el is tudja látni a feladatát, ami egyben a környező települések vízellátását is veszélyeztetné.
A vízfogyasztással kapcsolatban a Tesla kijelentette, hogy szerződést kötöttek egy vízszolgáltatóval, "aki garantálja az elegendő ivóvízellátást". Az autógyártó eddig évi 1,4 millió köbméter vízfogyasztást feltételez a teljes kapacitáson 500 ezer jármű legyártására képes üzemében. A társaság víztakarékossági intézkedésekkel 30 százalékkal csökkentette a korábbi értéket.
Még mindig nincs meg minden papír
A Tesla a tervezett akkumulátorgyártással együtt körülbelül 2,2 köbméter vizet használ fel egy járműhöz – az amerikai gyártó hangsúlyozza, hogy ez jóval három köbméteres iparági átlag alatt van. A korábbi tervek szerint elméletileg évi 3,6 millió köbméter vizet használhat fel a Tesla, ám a gyár telephelye részben az ivóvízvédelmi körzetben található.
A Tesla saját felelősségére és korai jóváhagyással építi gyárát, mivel Brandenburg állam jóváhagyása még függőben van. A környezetvédelmi egyesületek szerint a bíróság a héten elhalasztotta a tárgyalást, az időpont pedig még várat magára – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!