Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új sportautó-családot mutat be a Lotus
A kifutó Elise-Exige-Evora-trió távozik a kínálatból, ezzel utat engedve a könnyű V6 hibridnek, miközben egy új „modellcsalád" is készülőben van a Lotus-nál. Az első modell akár már az idén az utakra kerülhet.
A Lotus hivatalosan megerősítette, hogy az első új modell a Type 131 fejlesztési nevet viseli, és az idén megkezdődik a prototípus gyártása is a brit cég Hethelben található bázisán. Azt egyelőre még nem tudni, hogy 2021 vége előtt megjelenik-e az autószalonokban az első példány az új sportautóból.
A bejelentés a norfolki székhelyű gyártó egyik legfontosabb és legismertebb modelljének, az Elise-nek a forgalomból való fokozatos kivonását is tartalmazta. Az 1995-ben megjelent Elise úttörő szerepet játszott az extrudált és ragasztott alumínium alvázával, amely ma is része a járműnek. A Lotus ráadásul jelezte, hogy egy új generáció követi majd a 131-es modellt, és váltja fel a három korábbi sportautót. Még nem teljesen világos, hogy ezek közvetlen cserék vagy különálló, új modellek lesznek-e.
A Lotus a Vision80 stratégia részeként 100 millió fontot fektetett a Hethel fejlesztésére, és 250 új alkalmazott felvételét tervezi a leányvállalatuk, a Lotus Engineering új, Warwickban található bázisának felépítésében. Emellett még 670 dolgozó csatlakozott a Lotushoz, mióta a Geely kínai autógyártó állt a cég élére 2017-ben.
Az új autó felér majd az elődeihez
Míg a Lotus nem közölt hivatalos adatokat a 131-es típusról, az új modell a kifutó Evora felett áll fejlettségben, és egy házon belüli hibrid rendszerhez kapcsolt V6-os motort fog használni. Bár lehet, hogy nem viseli a nevét, de a modell állítólag a klasszikus Esprit szellemében készül.
Az új modell bevezetésével az utolsó gyártási évébe lépő három modell kiemelkedő helyet foglal el a Lotus történetében. A gyártó szerint körülbelül 55 ezer darabot adtak el a három modellből.
A vezetőség magabiztos a Lotus jövőjét illetően
Phil Popham, a Lotus vezérigazgatója elmondta: Ez az év rendkívül jelentős lesz a Lotus számára az új létesítményeknek és az új sportautóknak köszönhetően. A folyamatos globális kihívások ellenére a Lotus jól zárta a 2020-as évet és jó úton halad a Vision80 üzleti tervének megvalósításával.
Popham szerint a Lotus a jövőbe tekint, ami innovációval van tele. A vállalat ígéretet tett arra, hogy a három távozó modellt - a rangidős Elise-zel az élen – méltóképpen búcsúztatják majd, már tervezik is az ezzel kapcsolatos eseményt – írja az Autocar.