Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új gazdára talált a Nissan oroszországi gyára
Az AvtoVaz, Oroszország legnagyobb autógyártója bejelentése szerint át fogja venni a Nissan egykori szentpétervári gyárát, és még az idén újraindítja ott a termelést. Az orosz járműgyártó mindezt annak ellenére tervezi, hogy már mostani gyártási tevékenységeinek kiszolgálásában is jelentős alkatrészhiánnyal küzd.
A Nissan röviddel az ukrajnai háború kitörése után zárta be szentpétervári üzemét, ahol azóta sem folyik termelés. Az AvtoVaz, termelése fokozásával új életet lehelne a létesítménybe, bár már most is komoly nehézségekkel szembesül az alkatrészek beszerzésében.
A helyi sajtó értesülései szerint az autógyártó többek között a fényezéshez szükséges festékekből szenved hiányt, emiatt vásárlói jelenleg csak fehér, fekete és sötétzöld színekben rendelhetnek járműveket. A vállalat elismerte az értesülések helytállóságát, és a probléma gyors megoldását ígérte, bár bennfentesek szerint arra legalább márciusig várni kell. Ezenkívül január elején az AvtoVaz központi zár nélkül kezdett Ladákat gyártani az alkatrészhiány miatt – akkor szintén a probléma gyors megoldását jelezte előre.
A hírek szerint ezek nem elszigetelt esetek. Az Avtograd helyi lap beszámolója szerint az AvtoVaz januárban 7600 olyan félkész járművet tárolt, melyek befejezéséhez hiányoztak bizonyos komponensek. Ennek a számnak a nagyságát szemlélteti, hogy az AvtoVaz üzemeiben jelenleg 18 ezer jármű készül havonta.
Nincs hiány, ha nem is kell alkatrész
Az alkatrészhiány leküzdése érdekében az AvtoVaz a járműveit kevesebb komponenssel próbálja készíteni. Már gyárt járműveket elektromos kormányszervo, 2022 közepe óta pedig ABS nélkül is.
Az orosz törvényhozás tavaly májusban, az importált alkatrészek szankciók okozta hiányára válaszul engedélyezte járművek ABS és légzsákok nélkül forgalmazását. Akkor nem állami szervezetek figyelmeztettek, hogy a döntés a baleseti statisztikák rosszabbodását fogja okozni.
Kínai szerepvállalás?
Az AvtoVaz 2024-ben már 60 ezer kész járművet szeretne összeszerelni a Nissan egykori szentpétervári üzemében – mondta el Maxim Sokolov, az AvtoVaz főigazgatója, hozzátéve, hogy az üzem maximális kapacitása mintegy 110 ezer jármű évente.
Az Automotive Logistics beszámolója szerint Sokolov elmondta, az új gyártókapacitást a Lada modellkínálatának szélesítésére kívánják használni. Szavai szerint az Avtovaz „nagyon óvatosan fogja hasznosítani a kapacitást, hogy új járműkategóriákban tegye magát ismertté, és bővítsék a márka képességeit.”
Ahogy azt az autopro.hu is megírta, korábbi információk szerint a Lada átcímkézett kínai modelleket szerelne össze Szentpéterváron, Kínából importált elemekből. Sokolov nem beszélt kínai kapcsolatról a szentpétervári terveket tárgyalva, azt azonban megosztotta, hogy „a modellek száma a jövőbeli partnerek számától fog függeni” – utalva arra, hogy valóban más gyártók által fejlesztett típusok jelenhetnek meg a Lada kínálatában.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!