Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tízfokozatú váltóra gyúr a Toyota
A japánok 2021-ig hajtásláncaik hatvan százalékát megújítanák – hamarosan új hagyományos és alternatív meghajtások és szintén új váltók érkeznek.
Igazi fejlesztési offenzívával reagál a Toyota az egyre szigorodó fogyasztási és emissziós szabályokra: öt éven belül, 2021-ig a jelenlegi hajtásláncaik jókora részét újítaná meg. Az újonnan meghirdetett TNGA fejlesztési struktúra komoly irányváltás lehet, az autoblog.com például a Mazda Skyactiv technológiájával azonos nagyságrendű változást sejt a bejelentés mögött.
A japánok egyaránt megreformálják jelenlegi hibrid és hagyományos rendszereiket, többek között érkezik két új, egy nyolc-, illetve egy tízsebességes váltó is. Egy új, szívó, 2,5 literes négyhengeres egység csak egyike lesz a jövőben bemutatni tervezett 9 motor tucatnyinál is több variánsának.
Aki a jövőben közelebbről is meg szeretne ismerkedni a Toyota tízfokozatú váltójával, jobb, ha barátkozni kezd a Lexusokkal – a hírek szerint az új alkatrész elsősorban a japánok prémiummárkájának hátsókerék hajtású változataiban kap nagy szerepet. A Toyota leendő ügyfelei persze jó eséllyel a Lexuson kívül is találkoznak majd az újításokkal, hiszen a modellpaletta 60 százaléka részesül az fejlesztésekből.
A kutatási-fejlesztési tevékenység masszív felgyorsítása jól illeszkedik a gyártók által meghirdetett, környezetbarát technológiákat előnyben részesítő iránnyal.