Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tisztán elektromos hajtást kap a Lotus SUV-ja
Azt már korábban is tudtuk, hogy a kínai Geelyhez tartozó Lotus mérnökei a márka történetének egyik legfontosabbnak ígérkező modelljén dolgoznak, egy SUV-n, amivel rekord eladásokat akarnak elérni. Nemrég azonban is kiderült, hogy az új típus tisztán elektromos hajtásláncot fog kapni.
2016-ban tudhattuk meg, hogy a brit sportautó-márkánál egy crossoveren dolgoznak. Akkor még hibrid hajtáslánccal szerették volna piacra dobni az autót, az elektromos autók piaca azonban mára sokat fejlődött, így hát érthető, hogy a Geely változtatott tervein.
A vállalati körökben csak Lambdának nevezett SUV-t 2022-ben fogják bemutatni, értékesítése 2023-ban fog kezdődni. A gyártás Kínában fog folyni, ahol erős kereslet mutatkozik a prémium kategóriás elektromos autók iránt. A gyártás helyszíne a Geely új, vuhani üzeme lesz, mely éves kapacitása 150 ezer autó, aminek nagy részét a kínai piacra szánt modellek készítésére fogják használni. Ugyanakkor nem kizárható, hogy később Kínán kívül is gyárthatják majd az SUV-t.
Sokat várnak tőle
A Geely célja, hogy ismét egy globálisan vezető luxusmárkává tegye a Lotust. Ennek megfelelően az évente értékesített járművek számát a jelenlegi 1500 darabról 5000 darabra akarják növelni néhány éven belül, amiben fontos szerep fog jutni az új SUV-nak.
A növekedési stratégia megvalósításában az első lépést az új Esprit jelenti. A V6-os hibrid hajtással szerelt sportautót 2021-ben fogják bemutatni.
Ideális az alapozás
Az 576 kilométeres hatótávolsággal rendelkező Lambda a Geely szeptemberben leleplezett SEA (Sustainable Experience Architecture) padlólemezére fog épülni, amit kifejezetten elektromos modellekhez fejlesztettek ki.
A Lotusnál keményen dolgoznak, hogy a lehető legalacsonyabb szinten tartsák a Lambda tömegét. Még 2017-ben Peter Horbury, a Geely dizájnvezetője úgy nyilatkozott, hogy egy SUV soha nem lesz olyan könnyű, mint egy Evora, de ha egy Lotusról van szó, akkor annak a lehető legkönnyebbnek kell lennie saját kategóriájában.
Tekintve, hogy a Tesla Model X legnehezebb változata kicsit több mint 2500 kilogrammot nyom, a Lotus a 2100 kilogrammot célozhatja – áll az Autocar cikkében.
Ez azt jelentené, hogy a Lotus SUV-ja bőven elegendő agilitással rendelkezne. Az alap változat kettő villanymotorja mintegy 600 lóerős lesz, míg a drágábbik körülbelül 760 lóerős.